Onnodig puntverlies op Reimerswaalse bodem

Nieuwdorp 2

13 oktober 2018 15:00

Onbekend

Afgelopen zaterdag mocht het tweede op een zonnige middag aantreden tegen het tweede elftal van Krabbendijke. Dat het een moeizame middag zou worden werd al gauw duidelijk op de heenweg; Arne moest zijn bolide op de vluchtstrook parkeren vanwege een loshangende bumper. Gelukkig had bijrijder Jerzy nog een schoenveter tot zijn beschikking,  en heeft Jasper  de kwaliteiten om een goede knoop te leggen;  de reis kon vervolgd worden….

Na een goede warming-up kon de wedstrijd dan ook echt beginnen, Nieuwdorp begon sterk aan de wedstrijd en werd meerdere malen gevaarlijk uit diepe ballen op onze snelle spitsen. Dankzij een aantal goede reddingen wist de keeper van Krabbendijke zijn doel goed schoon te houden, ook de vlagger van Krabbendijke wist een paar goede aanvallen van Nieuwdorpse kant onschadelijk te maken.

In de 20ste minuut was het dan eindelijk raak voor Nieuwdorp, na goed doorzetten van Bart wist hij de bal op een bekeken manier over de doelman te schieten. Helaas wist de grensrechter van de tegenpartij precies op het moment dat de bal het net raakte zijn vlag omhoog te steken; doelpunt afgekeurd helaas.

Zo’n 10 minuten na dit moment ontkwam Jerzy aan de verdedigers van Krabbendijke, hij gaf de bal breed aan de naar voren gesprinte Maarten en hij wist deze dan ook af te ronden. Helaas werd ook deze goal afgekeurd wegens buitenspel.

-rust-

Na de rust ging Nieuwdorp verder waar het gebleven was ; de aanval zoeken. Krabbendijke stond ook het eerste kwartier na rust zwaar onder vuur, zoals het de gehele eerste helft al het geval was. Zo creëerden we wederom een aantal mooie kansen, helaas waren we vandaag niet bij machte om de goede kansen om te zetten in een doelpunt.

Uiteindelijk was het dan ook Krabbendijke wat in het laatste kwartier van de wedstrijd gevaarlijk begon te worden, zo zag Leon een schot van buiten de 16 op de lat uiteen spatten. Vlak voor tijd was het dan ook eindelijk raak; een makkelijk gegeven vrije trap werd strak de 16 ingeslingerd, vervolgens doorgekopt naar de 2e paal en werd daar binnen gegleden door een speler van Krabbendijke.

Ondanks dat wij vandaag de bovenliggende partij waren zonder punten terug naar Nieuwdorp.