Wie is SVN?

Voordat de SV "DOS" Nieuwdorp werd opgericht werd er in de 30-er jaren van de vorige eeuw een tijdje gevoetbald met een team dat de naam DVO droeg. Nadat deze club ter ziele was gegaan om redenen die wij niet weten kwamen een twaalftal Nieuwdorpers bijeen in de timmermans werkplaats van Chris Minderhoud. Ze vonden dat ieder zichzelf respecterend dorp een voetbalclub moest hebben en richten de SV Nieuwdorp op.

De oprichtingsdatum van de SV is augustus 1941. De eerste voorzitter was Pierre van Antwerpen. De club heeft zich in de loop der jaren van voetbalvereniging ontwikkeld tot een combi vereniging. De "DOS" is uit de naam weggevallen maar de club is wat betreft disciplines aardig uitgebreid. We hebben naast een voetbaltak ook een tennis afdeling. Tevens biedt de vereniging onderdak aan de jeugd- en minisoos.