Billenknijpen

2e klasse E

17 november 2018 14:30

Onbekend

Door de 3-1 overwinning op SSV’65 heeft sv Nieuwdorp de laatste plaats op de ranglijst verlaten. De uitslag zegt niet zoveel over de wedstrijd, maar voor de supporters van Nieuwdorp, was het af en toe billenknijpen. Zeker de tweede helft.

Maar laat ik bij het begin beginnen. De Nieuwdorpers begonnen lekker fel aan de “strijd” en creëerden een paar kansen, die helaas niet verzilverd werden. SSV’65 kwam ook een paar keer in het doelgebied van de groen-witten, maar Leon de Goffau, die de geblesseerde Ruud la Grand verving, kon zijn doel de eerste helft schoonhouden. Beide elftallen hielden met kunst en vliegwerk  de nul, u raadt het al de ruststand was 0-0.

In de tweede helft werd het al snel duidelijk dat de thuisploeg op jacht ging naar de 1-0. De druk op sv Nieuwdorp nam hand over hand toe, maar tot een treffer kwam het niet. Tot de 67e minuut toen Nieuwdorper Jasper Blok een prima assist gaf aan Stefan vd Klooster die fraai de 0-1 liet aantekenen. Toch wist SSV’65 de gelijkmaker te scoren. Dat gebeurde vrij laat in de wedstrijd nl. in de 86e minuut.

Nu bleek achteraf dat de beslissing van deze wedstrijd toch in het laatste gedeelte van dit duel zitten. Beide elftallen gingen op jacht om de winnende treffer maken. De verdediging van zowel Nieuwdorp als SSV’65 kwam onder druk te staan. Kevin van Iersel maakte in de 97!! minuut met zijn hoofd de 1-2 en niet veel later maakte Martijn de Goffau aan alle onzekerheid wat Nieuwdorp betrof een einde. Zijn doelpunt betekende tevens de eindstand, 1-3.

Nieuwdorp liet een teleurgesteld SSV’65 achter, na een wedstrijd die momenten kende dat het alle kanten op zou kunnen gaan. Dit keer waren de mannenvan Nieuwdorp die de drie punten konden omarmen en daardoor de laatste plaats op de ranglijst achter zich lieten.