3 puntos, en hoe!

18 november 2017 13:15

Ronald Timmerman

Onbekend

Wekenlang lukte het de strijders van het vierde niet om de drie punten te pakken. Positiviteit bleef echter troef. Er werd vanalles gedaan om in goede vorm te komen, zowel individueel als in teamverband. Vandaag tegen een geduchte tegenstander FC Axel 5 moest blijken of de vorm weer terug was.

De voorbereiding ging dit keer zeer muzikaal. Op ritmische klanken van enkele oer-Hollandse troubadours staken de volledig fitte strijders zich in het groen-witte tenue. Daarna werd de muziek meegenomen naar het veld om daar net als Maradona ooit deed op te warm op "Live is life. De koppies stonden strak, de wil was er en scheids Timmerman floot voor de aftrap van de match.

Dit keer mocht Roderiek Gakeer eens proberen of hij inzicht had in de looplijnen van het vierde. Druk zetten kan hij in elk geval goed, mede daardoor kon Wilmar (een andere debutant in het vierde) Mark vrij voor de goal zetten. Met een soepele voetbeweging zette hij de strijders op 1-0. Dat Tim Baijens op hoogtestage is geweest in de Ardennen was goed te zien aan de rushes op de linkerkant. Samen met Leon Witte vormde hij hier een soepel draaiende tandem.

Of het nu door de muziek komt, de individueel belegde trainingskampen, de op-en-top teamspirit of het tactisch vernuft van de strijders... We waren los. En hoe!. Mark Heijstek nam na de 1-0, ook de 2, 3  en 4-0 voor zijn rekening. Roderiek had ondertussen goed gevoel gekregen bij onze looplijnen en wist hierdoor ook twee keer volledig vrij voor de keeper te komen en te scoren. 6-0 ruststand, wat een weelde.

In de rust kreeg coach Priester liefst 15 seconden om de wissels door te voeren. Daarna vlogen er drie kleinde vogeltjes op Carribische klanken door het kleedlokaal.

Na de rust gingen we door. De tegenstander, geplaagd door diverse afwezigen bleek uit onze betrouwbare informatie, kon eigenlijk niets inbrengen. Ook Coen Taal liet zien dat hij er was en prikte de 7-0 binnen. Toch kreeg keeper Ruben Otte ook wat te doen en liet nogmaals zien dat hij een echte penaltykiller is. Hij stopt zijn zesde penalty tegen op rij. Het slotakkoord was wederom voor Mark Heijstek en scoorde zijn vijfde van de middag.

Lekker weer eens drie punten!