Honderd procent

Nieuwdorp 1

MZC'11 1

Kevin van Iersel (intikker)
...
... (e.d.)

Mannen, 1, 2e klasse E

30 september 2017 14:30

Onbekend

Dit is de score die Nieuwdorp uit twee wedstrijden heeft behaald. Daardoor is Nieuwdorp, samen met De Meeuwen uit Zoutelande, koploper van de tweede klasse E met zes punten. Door een beter doelgemiddelde mag Nieuwdorp de ranglijst aanvoeren.

Zaterdagmiddag bleek Nieuwdorp thuis te sterk voor MZC’11 uit Zierikzee. Een klinkende 5-1 was de stand toen scheidsrechter Kenson de wedstrijd beëindigde.

Toch zag het er in de eerste vijftien minuten van deze wedstrijd niet naar uit dat de drie punten in Nieuwdorp zouden blijven. In die periode speelde MZC’11 iets beter en had meer balbezit. Toch was het Nieuwdorp dat al in de 5e minuut de score opende. MZC’11 keeper v.d. Schee kreeg de bal, na een vrije trap genomen door Teun Rentmeester, niet onder controle en Kevin van Iersel was er als de kippen bij om de bal tegen de touwen te schieten, 1-0. Zeven minuten later was het echter alweer gelijk door een goal van Massoud Osmanie.

Of het nu door deze gelijkmaker kwam zullen wij nooit weten, maar opeens begon het te lopen bij Nieuwdorp. Er werd gestoord, er werd gecombineerd en er werd gescoord. Geholpen door een eigen doelpunt van een MZC’11 speler, Janick van As schoot de bal tegen deze speler aan, kwam de thuisploeg op voorsprong, 2-1. Door een kopbal van Jean Paul van As werd de rust stand bepaald op 3-1.

Na de thee speelde Nieuwdorp een puike tweede helft. Men creëerde kansen maar lieten die onbenut. Vijf reële kansen leverde geen doelpunten op om de wedstrijd zeker op slot te gooien. Dat gebeurde wel in de 77e minuut, toen Kevin van Iersel zijn tweede doelpunt maakte en de stand op 4-1 bracht. Het slotakkoord was voor de hardwerkende en vaak ongrijpbare Martijn de Goffau. Zijn slalom en afronding bracht de eindstand op het bord, 5-1.

Zoals gezegd een 100% score. Zes punten uit twee wedstrijden. Ben benieuwd hoe de komende wedstrijden zullen gaan. Ik hou dat zeker in de gaten, het maakt niet uit waar ik dan ook ben.