VC Vlissingen maakt verschil vanaf elf meter

16 augustus 2019 12:45

NIEUWDORP - VC Vlissingen legde woensdagavond in categorie A beslag op de 33ste editie van de Borsele Sloepoort Cup. De zondag-eersteklasser bleef in de stromende regen tegen Zeelandia Middelburg steken op 0-0, maar nam de strafschoppen beter (6-5).
Ook de troostfinale werd beslist vanaf elf meter. Arnemuiden toonde zich koelbloediger dan competitiegenoot Oostkapelle (3-1).

Vlissingen-Zeelandia Middelburg 0-0: Na de 5-0-zege op Oostkapelle van afgelopen zaterdag verwachtte iedereen een makkelijke avond voor de ploeg van trainer Kevin Hollander. Niets bleek minder waar. Vlissingen nam het initiatief, maar creëerde nauwelijks kansen. Naarmate de tweede helft vorderde, leek de openingstreffer steeds dichterbij te komen. Etienne Mallie schoot op de vuisten van Pepijn Tulen, invaller Eren Yildizturan raakte de paal.

De bal wilde er niet in voor Vlissingen, waardoor het treffen met de vierdeklasser in 0-0 eindigde. Nicky van Merriënboer, die liever geen strafschop wilde nemen omdat hij in de jeugd eens gemist had, schoot de beslissende strafschop onberispelijk raak, waardoor zijn ploeg aan het langste eind trok.

Arnemuiden-Oostkapelle 0-0: Het hoogtepunt in de eerste helft was een vrije trap van Oostkapelle-speler Remco van Welsum, die de bovenkant van de lat raakte. Na de hervatting moest arbiter Leo Uitterhoeve een aantal keer ingrijpen om opstootjes in de kiem te smoren. De rivaliteit tussen beide dorpsclubs kwam op het voorbereidingstoernooi even bovendrijven. Doelpunten vielen ook op veld 2 niet, waarna Arnemuiden de penalty’s beter nam en zo derde werd.

Eindstand Borsele Sloepoort Cup categorie A:

1. VC Vlissingen
2. Zeelandia Middelburg
3. Arnemuiden
4. Oostkapelle

Onderstaande foto's zijn gemaakt door René van der Vliet, Frans van Pagee en Arthur Aerssen.

Eindstand Borsele Sloepoort Cup categorie A:

1. VC Vlissingen
2. Zeelandia Middelburg