Toch nog één punt

12 november 2023 15:00

Voor deze wedstrijd werd een minuut stilte in acht genomen vanwege het overlijden van SVN-clubvrouw Ine van der Does.

In de eerste helft was Nieuwdorp voetballend iets beter, maar beide elftallen hielden elkaar in evenwicht.

Tot het moment dat een “vosje”*) in de opbouw van de Nieuwdorpse verdediging, de gelegenheid gaf aan Dylan Maljers, om de bal van ongeveer 45 meter over keeper Senna Litooy heen het doel in te schieten. (0-1).

Tot de 41e minuut was het afwachten of de gelijkmaker zou  vallen of dat Noormannen de score zou verdubbelen.

Het werd het eerste. Nino de Jonge was trefzeker en maakte voor rust gelijk. (1-1)

De tweede helft was zeven minuten oud toen de Noormannen voor de tweede keer op voorsprong kwamen. (1-2)

Nieuwdorp ging na deze treffer op zoek naar minimaal de gelijkmaker en kreeg enkele goede kansen.

Een foutje van de keeper van Noormannen op een inzet van Nino de Jonge betekende de gelijkmaker. (2-2)

Hierna streden de ploegen voor de volle winst, maar het bleef bij een zwaarbevochten puntendeling.

Verslag en Foto's: René en Liesbeth van der Vliet

______

*) Met dank aan Peter de Vos.