BSC G Toernooi 2023

17 september 2023 20:00

Zaterdag 16 september stond voor de 13e keer het BSC G Toernooi op het programma, dit keer deden er 5 Zeeuwse, 1 Brabants en 1 Vlaams team mee. Het concept mag zo langzamerhand bekend zijn; n.l (te) lang voor aanvang al helemaal in vol ornaat klaar staan om vervolgens een hele middag er volle bak tegenaan te gaan. Om 13.15 verrichtte gedeputeerde Jo Annes de Bat de aftrap, dat hij in het verleden furore maakte als scheidsrechter op hoog niveau is bij velen bekend, maar hij liet ook nog even zien dat hij over een fluwelen trap beschikt, en dat op z’n “daagse” schoenen.

Fotoos René en Liesbeth v/d Vliet

Na dit officiële gedeelte ontbrandde de strijd op drie veldjes met groot enthousiasme zoals we dat al die jaren gewend zijn te zien, door de meeste spelers werd gestreden om elke centimeter waar een enkeling het wat meer van een afstandje bekeek. Rond 14.00 uur klonken de eerste tonen van de niet minder enthousiaste Zeeuwse Muzikanten vanaf het terras, gedurende de hele middag zorgden zij voor een voortreffelijke muzikale omlijsting en als klap op de vuurpijl werd ook nog het nieuwtje onthuld dat het orkest, waarvoor opheffing dreigde, blijft voortbestaan. Van harte gefeliciteerd hiermee!!

Er werd deze middag niet alleen in toernooiverband gevoetbald maar er werd ook gestreden om penaltybokalen en voor de kleinsten een voetbalclinic o.l.v. oud S.V. Nieuwdorp trainer Jacques Blijlevens en Wim de Fouw. En roken we nu halverwege de middag de geur van gekookte mossels? Jawel, een team van Delta Mossel/Jan de Mosselman uit Yerseke was aanwezig om iedereen van gratis mossels te voorzien, waarvoor hartelijk dank. Ondertussen werd er ondanks de pittige temperatuur op alle velden strijd geleverd en kwam er in de tussenstand al redelijk onderscheid tussen de teams, maar zij die er wat minder goed voor stonden lieten zich niet uit het veld slaan en bleven er ondanks forse nederlagen toch vol voor gaan om dat éne doelpunt te maken dat voor eeuwige roem zou zorgen.

Zo vloog de middag om en voor je het weet dienen rond 17.00 uur de laatste wedstrijden zich aan, bij sommigen was het duidelijk waarneembaar dat de laatste loodjes zwaar wogen maar over het algemeen ging het bij de meesten nog “vol gas”. Toen het laatste fluitsignaal geklonken had gooiden de Zeeuwse Muzikanten er nog een schepje bovenop met de feestkraker “Leef” van André Hazes, waarbij vele handjes de lucht in en sommige voetjes van de vloer gingen.

Tijd voor de prijsuitreiking zou je dan zeggen, maar niks daarvan, eerst werd er door de door de KNVB Zwaluwen Jeugd Aktie een cheque t.w.v. €2550,- overhandigd aan het BSC G toernooi/S.V. Nieuwdorp, een fantastische opsteker. Uiteraard wilde Kees Weststrate (Wethouder Gemeente Borsele) hiervoor een beetje van zijn kostbare tijd opofferen en kon hij samen met de kinderburgemeester Ayden Courtin de bekers en de daarbij behorende herinneringen uitreiken. Zo kwam er een einde aan een wederom fantastische middag G-Voetbal met alles er op en er aan en kunnen we tot slot maar één ding zeggen: Het BSC G Toernooi was, is en blijft het leukste toernooi van Zeeland!!

De uitslag:

1. ’t Verzet