Nieuwdorp gunt Krabbendijke geen revanche.

29 augustus 2022 19:45

Yougsters Yordin en Dani scoren bij hun debuut in Nieuwdorp 1.
Familie de Vos is op schot.

Nieuwdorp 1- Krabbendijke 1 8-2.

Beginopstelling:

Doel: Ruud la Grand

Achter: Roderiek Gaakeer, Haluk Tamambay, Arjan Fransse en Julian Lambregtse

Midden: Remy de Jonge, Pieter de Vos, Rody Wolse

Voor: Mehmet Gol, Stefan vd Klooster, Yordin de Hamer.

Na rust: Teun Rentmeester, Jeffrey de Vos, Dani Dubbelaar, Rick de Vos, Arne Pladdet, Hassow Maras.

Na de nederlaag tegen HKW 21 ( 3-0) van afgelopen zaterdag had trainer Jacques Blijlevens de opstelling ( mede door het ontbreken van een aantal spelers) omgegooid. Niet zonder succes.

In de beginfase was Krabbendijke zeker niet minder. Nieuwdorp speelde slordig en er was veel balverlies. Gelukkig stond onze defensie met ( de teruggekeerde Ruud la Grand op doel en in de achterste linie Julian Lambregtste, Haluk Tamambay, Arjan Fransse en Roderiek Gaakeer) goed te verdedigen waardoor de schade beperkt bleef.

Na een klein half uur was het prijs. Pieter de Vos tikte van dichtbij de bal in de netten. Toen even later Rody Wolse de 2-0 aantekende na een schitterende volley van rechts zat Nieuwdorp op rozen. Zeker toen in de 44e minuut Pieter zijn 2e en Nieuwdorps 3e doelpunt aan liet tekenen.

Na de rust ( met een aantal nieuwe gezichten)  was het in de 60e minuut Yordin de Hamer die zijn verdienstelijke debuut in Nieuwdorp 1 opsierde met een 4e doelpunt. 4-0.

Daarmee leek de wedstrijd gespeeld.

Leek… want eventjes dreigde gemakzucht nog roet in het eten te gooien toen rond de 70e minuut Krabbendijke 2x scoorde via Danny Weber en Sander Sent.

In de slotfase ging het snel….

Eerst 5-2 door Jeffrey, toen 6-2 door Dani, 7-2 door Roderiek en 8-2 ( weer Jeffrey)

Een wedstrijd die we met genoegen bekeken hebben.

Zaterdag om 17.00 uur finale om de 1e , 2e en 3e plaats in poule B2.

Peter de Vos.