Topper eindigt in tobber voor t 2e

Kapelle 3

27 oktober 2018 13:30

Onbekend

Het was tijd voor de wedstrijd van de periode. Nieuwdorp 2 tegen Kapelle 3. De nummer 2 tegen de nummer 1. Verleden week hebben ze allebei punten laten liggen. Nieuwdorp verloor tegen krabbendijke 2 en Kapelle speelde gelijk tegen GPC 3.

Het eerste fluit signaal klinkt en we zijn begonnen. Nieuwdorp tikt goed rond, maar Kapelle zit er constant kort op. Na een minuut of 10 gespeeld te hebben word er op 35 meter van de goal van Nieuwdorp een overtreding gemaakt op aanvoerder Kevin Joosse. Alleen word deze overtreding niet gezien. Kapelle kan doorspelen en weet de 0-1 te maken.

Nieuwdorp probeert de draad weer op te pakken en speelt de bal weer rond maar komt niet echt veel verder op de helft van Kapelle. Kapelle weet er af en toe uit te komen met een counter. Keeper komt uit en houd de bal aan de voet. Hij raakt de bal verkeerd bij het weg werken en hier komt de 0-2 op het scoren bord te staan.

Nieuwdorp is slordig aan de bal. En weet Kapelle hiervan te profiteren wanneer ze de bal veroveren bij de verdediging. Hier volgt de 0-3 uit. Rust

Nieuwdorp gaat met goede moed de 2e helft in. De wedstrijd kunnen ze nog ombuigen. Spits Ruben hage lukt het om in de 16e meter zich te laten vallen. Penalty. Kevin Joosse stapt achter de bal. En tevergeefs weet de keeper van Kapelle hem eruit te halen.

In de 2e helft waren er kans in overvloed voor Nieuwdorp, maar toch is de eindstand 0-3 en Kapelle 3 loopt verder uit als koploper.