Een domper in de titelstrijd voor het tweede

Kapelle 3

Nieuwdorp 2

4 mei 2019 14:30

Onbekend

Zaterdag 4 mei. Nieuwdorp moet uitspelen tegen Kapelle 2. Een tegenstander waar Nieuwdorp het moeilijk mee heeft gehad in de eerste seizoenshelft. Waar Nieuwdorp thuis 0-3 onderuit ging tegen Kapelle 2.

Het eerste fluitsignaal klinkt en de wedstrijd is begonnen. Meteen is te merken dat Kapelle vandaag niet op het gemakje wil doen. Ook zij willen proberen om van de koploper te winnen.

Nieuwdorp speelde de eerste 10 minuten nog niet zo goed, maar had al wel overwicht in het balbezit. Na 20 minuten gespeeld te hebben word een aanval van Nieuwdorp onderschept en komt er een counter van Kapelle. Door slecht dekken word deze counter omgezet in een voorsprong voor de thuisploeg. 1-0.

Nieuwdorp laat de kopjes niet hangen en blijft aanvallen. Een paar keer komt rechtsback Arne goed op en weet de bal vanuit de 2e lijn een paar keer gevaarlijk voor te geven. Dit mocht dan ook zijn vruchten afwerpen toen Roderiek door zo een voorzet aan de bal kwam in de 16 meter. 1-1!

Rust - (Wissel Jasper komt erin voor Bart)

Na rust klapt Nieuwdorp er weer stevig op en houd nog steeds overwicht in het balbezit. Na goed aanvallen werd in de 65 minuten Roderiek aangespeeld en wist vanaf puntje 16 meter lijn de bal in de verre hoek van de keeper te schieten. 1-2!

(Wissels: Wilmar voor Arne( Blessure), Maarten voor Arjen, Julian voor Jerzy)

De laatste 20 minuten van de wedstrijd zijn aangebroken. Nieuwdorp is wat terugzakkender gaan spelen. Ook heeft Nieuwdorp meer balverlies. En heeft nu Kapelle het overwicht in balbezit.
Kapelle weet gevaarlijker aan te vallen. Wanneer de linksbuiten naar binnen dribbelt van Kapelle weet hij de spits aan te spelen die op randje 16 staat. Door niet goed communiceren stappen er 2 verdedigers op 1 man uit. Hierdoor komt de rechtsbuiten vogel vrij te staan, deze werd dan ook ingespeeld en wist de aansluitingstreffer te maken 2-2.

( Wissel : Pascal voor Mark)

Nieuwdorp blijft nog knoppen, maar het heeft helaas geen nut. Nieuwdorp verliest de wedstrijd met 2-2 van Kapelle en geeft hierbij de mogelijkheid om kampioen te worden uit handen. Komend weekend is Nieuwdorp 2 vrij. Luctor/Heinkenszand 2 moet wel voetballen uit tegen Terneuzense boys 3.