Bloed, zweet en tranen

Mannen, 1, 2e klasse E

26 mei 2018 14:30

Onbekend

Nieuwdorp sloot de competitie 2017-2018 af met een gelijkspel tegen degradant Klundert. Daardoor was het laatste noodzakelijke puntje aan boord en was het niet afhankelijk van uitslagen van andere wedstrijden.

Volgend seizoen voor de vierde keer in successie wederom 2e klasser. Een prima prestatie, maar door een zeer moeizame tweede competitiehelft had dat ook zomaar anders af kunnen lopen.

Al na drie minuten kopte Teun Rentmeester de bal uit een vrije trap van Martijn de Goffau achter Klundertdoelman Jeffrey van Wingerden. De bezoekers ontworstelden zich vervolgens met iets meer verzorgd voetbal aan de druk van Nieuwdorp.

Toch kreeg Nieuwdorp voor rust nog wel enkele goede kansen om de voorsprong uit te breiden, maar het vizier stond niet op scherp.
Kevin van Iersel had pech dat zijn schot via de onderkant van de lat terug het veld in sprong en niet zonder geluk een prooi voor de keeper van Klundert werd.
Vlak voor rust werd het gelijk. Uit een afgeslagen corner kon Klundertspeler Peter van Wingerden op de zestien, ongehinderd afdrukken, omdat door Nieuwdorp geen druk gezet werd.
Het niet eens zo harde schot werd licht getoucheerd, waardoor doelman en verdediger op de lijn kansloos werden.

Na rust eiste het bijzonder warme weer zijn tol en werd het voorkomen van doelpunten belangrijker dan het scoren ervan. Martijn kwam nog enkele keren goed door vanaf de zijkant, maar vond telkens de goede Klundertdoelman op zijn pad.

Na 90 minuten nam de scheidsrechter de door Assist Nieuwdorp geschonken wedstrijdbal in zijn handen en floot daarmee het reguliere seizoen 2017-2018 definitief de geschiedenisboeken in.

De redactie bedankt René van der Vliet voor zijn mooie geschreven en gefotografeerde wedstrijdverslagen en natuurlijk ook Jan Kole en Hans Nieuwenbroek die bij afwezigheid van René altijd bereid waren de "pen" van hem over te nemen.