Uitstekend begin van Nieuwdorp competitie 2017/2018

Mannen, 1, 2e klasse E

23 september 2017 14:30

Onbekend

Alleen Stefan v/d Klooster, David Tolhoek en Roderiek Gaakeer konden vanwege een blessure nog geen deel uitmaken van de selectie die het de Terneuzense Boys lastig zouden kunnen maken in de eerste competitiewedstrijd van dit seizoen. De Boys zijn sinds lange tijd een lastig te nemen obstakel voor Nieuwdorp.

Dat bleek al in het eerste kwartier van de wedstrijd. Terneuzense Boys had de regie in handen en het zag er naar uit dat we het weer erg moeilijk zouden krijgen. Maar door een missertje in hun verdediging kon Kevin van Iersel de bal bemachtigen en een sublieme pass op Janick afleveren, die hiervan goed gebruik maakte en scoorde. Dat was een prima meevaller en betekende voor Terneuzense Boys dat ze nog meer de aanval moesten zoeken.

Na een heen en weer fase van kansen, goed optreden van de beide keepers leek de rust met een 0 – 1 stand aan te breken. Maar nadat Kevin van Iersel een wonderlijke kopbal over de keeper kon plaatsen en de bal net over het doel zag belanden was het toch Terneuzense Boys die de gelijkmaker voor rust kon laten noteren.

Nino de Jonge kwam in het veld voor de geblesseerde Roy de Smit ( andere been !). In de tweede helft was het Nieuwdorp die het spel bepaalde. Dat werd al duidelijk in de 15de minuut. Helaas werd op aanwijzing van de grensrechter het doelpunt vanwege buitenspel afgekeurd. Menigeen had zijn twijfels. Het was weer uitblinker Kevin van Iersel die de stand op 1 – 2 kon brengen. Ruud la Grand prolongeerde zijn goede optreden van verleden jaar en hield zijn doel schoon door goede reddingen.

In de 41ste minuut werd Martijn de Goffau in het strafschop gebied onderuit gehaald en dat resulteerde in een rode kaart en een strafschop. Die werd uitstekend door Teun Rentmeester  verzilverd en bracht de stand op 1 – 3. Dat werd ook de eindstand en we kunnen niet anders zeggen dat het een terecht verdiende overwinning was.

Een lekker begin van de competitie.