Heerlijke overwinning tegen de regerend kampioen

VCK 5

Nieuwdorp 3

... (vrije trap)

Mannen zaterdag, 3, 5e klasse 03

29 oktober 2016 12:30

Onbekend

We mochten weer, dit keer naar Koudekerke om aan te treden tegen 't vijfde van VCK. Deze ploeg heerst al enkele jaren in onze klasse, maar vol goede moed wilden we de strijd aan.

Bij 't derde van Nieuwdorp heeft iedereen zijn eigen manier voor warming up; de een kijkt een filmpje in de auto, een ander maakt wat meters op het veld of je doet gewoon geen warming up.

We begonnen goed aan de wedstrijd tegen de regerend kampioen. Zoals afgesproken kreeg de tegenstander het initiatief en zouden wij vanaf eigen helft druk gaan zetten. Dit resulteerde na goed doorzetten van Marius Benjert in de 0-1. Niet veel later prikte hij zelfs de 0-2 binnen. Vlak voor rust toonde de aanvoerder van VCK zijn klasse door een vrije trap in de winkelhaak te schieten, onhoudbaar voor Ruben Otte.

In de tweede helft gingen wij, met vier frisse krachten in het team, verder met de strijd. VCK gaf gas, probeerde vanalles, maar kwam niet echt tot grote kansen. Eén keer moest Robin de Ronde redding brengen op de doellijn, twee x kwamen wij goed weg dat de scheids een mogelijke handsbal in de 16 wegwuifde, maar verder is er helemaal niets af te dingen op deze heerlijke overwinning. Misschien hadden we de wedstrijd al wat eerder moeten beslissen, want we kregen nog een paar dotten van kansen. Al met al een heerlijke pot voetbal met een super resultaat.