Zenuwslopend

13 mei 2017 14:30

Slabbekoorn, S.

Onbekend

Het is dat ik al grijs haar heb, anders had ik dat wel gekregen tijdens de wedstrijd De Meeuwen-Nieuwdorp. Het was allemaal niet fraai wat de vele toeschouwers voorgeschoteld kregen, maar het was de wedstrijd van de geknepen billen en spanning.

Ik denk dat de batterij van vele mobile-telefoons aan het eind van deze zenuwslopende partij een eind op was. Voor beide ploegen waren de belangen groot en dat was te merken ook. Uiteindelijk werd het een wedstrijd met twee gezichten.

Het initiatief lag de eerste helft duidelijk bij De Meeuwen. De gastheren waren veel feller in de duels en eisten regelmatig de bal op door snel druk op Nieuwdorp te zetten. Dat resulteerde in een paar hachelijke momenten voor het doel van Nieuwdorp. Maar Ruud la Grand was tot twee keer de baas op evenzoveel gevaarlijke inzetten van De Meeuwen en hield zijn ploeg hiermee op de been. Kreeg Nieuwdorp dan niet de kans om ook aanvallend iets te laten zien? Dat wel natuurlijk, maar om nu te zeggen dat De Meeuwen daarvan in paniek raakten?

0-0 was dan ook de ruststand.

De tweede helft speelde de Nieuwdorpers beter dan de eerste 45 minuten. Kregen nu ook meer kansen maar de verdediging van de thuisploeg zat goed in elkaar. De Meeuwen bleven, net als Nieuwdorp op zoek naar de openingstreffer. Ondertussen begon de tijd voor beide ploegen te dringen. Tijdens de slotfase van dit duel werd de spanning groter en groter en op vele telefoons werd gekeken hoe e.e.a. verliep op de andere velden in deze klasse. Uiteindelijk drong het op sportpark D’n Hooghe Hilt, gezien de andere uitslagen, door dat zowel Nieuwdorp als De Meeuwen behouden waren voor de 2e klas.

Ze zeggen wel dat de laatste loodjes het zwaarst wegen. dat klopt dus ook. Eind goed al goed en volgend seizoen begint iedereen weer op nul.

Dit was het laatste wedstrijdverslag en fotoreportage van de hand van onze vaste reporter René van der Vliet, de redactie bedankt René en Liesbeth (die de verwerking van de foto's verzorgde) voor hun mooie bijdragen.