Teleurstelling

18 maart 2017 14:30

Labeur, R.L.C.M.

Onbekend

Wat een teleurstelling na de wedstrijd Den Bommel-NIeuwdorp. Iedereen met een groen-wit hart had hier ongetwijfeld niet op gerekend. Een penalty aan het einde van deze wedstrijd was beslissend. Interim-coach Niels Mulder, die de zieke Huib Meer-man verving, zag dit alles met lede ogen aan.

Het is misschien vanaf de kantlijn makkelijk gezegd, maar deze wedstrijd had Nieuwdorp niet hoeven te verliezen. De eerste helft was Nieuwdorp fysiek en voetballend beter, terwijl de gastheren het de verdediging van Nieuwdorp lastig probeerden te maken.

Maar Nieuwdorp behield het initiatief en dat betaalde zich ook uit. Martijn de Goffau, die al eerder met zijn acties onrust stichtte in de verdediging van Den Bommel, scoorde in de 33e minuut de 0-1.

Niet veel later verdubbelde Stefan v.d. Klooster, nadat hij de keeper van Den Bommel had omspeeld, de stand, 0-2. Er werd gezocht naar de derde treffer, maar dat lukte op één of andere manier niet. Wel kon de thuisploeg nog voor de rust de aansluitingstreffer scoren, 1-2.

Na de thee bleek dat Den Bommel ernstig van plan was om zo snel mogelijk op gelijke hoogte met Nieuwdorp te komen. De druk werd opgevoerd en Nieuwdorp moest af en toe een stapje terug doen. Toch waren de Nieuwdorpers niet ongevaarlijk, maar Den Bommel kwam toch op gelijke hoogte, door dat Nieuwdorp niet goed verdedigde.

Hierna zette Den Bommel alles op alles en de druk werd alleen maar groter op het doel van Nieuwdorp.

In één van de laatste minuten van deze wedstrijd, kwam de bal tegen de hand van Roderiek Gakeer aan. Helaas gebeurde dit in het strafschopgebied van Nieuwdorp en dat betekende een penalty en een rode kaart voor Roderiek.

In eerste instantie stopte Ruud la Grand de penalty, maar de speler van Den Bommel reageerde attent, voordat de Nieuwdorpers konden reageren en schopte de bal tegen de touwen, 3-2. Niet veel later floot de scheidsrechter af en verloor Nieuwdorp deze wedstrijd, die ze in mijn ogen niet hadden hoeven te verliezen.

De teleurstelling onder de Nieuwdorpers was groot.