Strijd

11 maart 2017 14:30

Ngoumout, J.

Onbekend

De wedstrijd Bruse Boys-Nieuwdorp eindigde 2-0, maar het elftal van trainer Huib Meerman ging strijdend ten onder. Want strijd werd er geleverd op het hoofdveld van het mooie sportpark Volharding.

Het eerste halfuur van de eerste helft deden beide elftallen hun best met het zoeken naar mogelijkheden om zo dicht mogelijk bij het doel van de tegenstander te komen. Voetballend was de thuisploeg misschien beter, maar een fel op de tegenstander zittende Nieuwdorp, gaf eigenlijk geen krimp. Er waren wat kansjes over en weer, maar dat leverde vooralsnog geen doelpunten op.

Ongeveer een kwartier voor rust viel Jeroen Verdonk uit en dat betekende achteraf een behoorlijke aderlating. Want in dat kwartier kon Bruse Boys twee keer scoren. Bij 1-0 profiteerde de thuisploeg van het niet goed wegwerken van de bal en voordat de 2-0 viel, kon Ruud la Grand de bal nog tegenhouden, maar in tweede instantie werd de terugspringende bal alsnog tegen de touwen gewerkt, 2-0. Dit was ook de ruststand.

De tweede helft liet wederom een strijdend Nieuwdorp zien, dat op zoek ging naar de aansluitingstreffer. Ja er waren en kwamen kansen voor dit o zo belangrijke doelpunt, maar hij viel helaas niet. Aan de andere kant kreeg het elftal van trainer Marco Groeneveld ook kansen, waaronder zeker een paar 100% kansen. Maar net als vorige week tegen Klundert, bleek Ruud in een uitstekende vorm te verkeren. Met diverse reddingen hield hij de schade beperkt. De wedstrijd eindigde in 2-0.

Terugkijkend een terechte uitslag. Bruse Boys profiteerde optimaal van het uitvallen van Jeroen Verdonk en Martijn de Goffau. Maar hun vervangers streden, net als de overige spelers, tot de laatste snik.