Glimlachend

29 oktober 2016 14:30

Ngoumout, J.

Onbekend

Trainer Huib Meerman van Nieuwdorp, liep na de wedstrijd SSV’65-Nieuwdorp, glim-lachend van het veld. De 1-2 winst was binnen. Ja dan kan je natuurlijk niets meer dan tevreden zijn. Maar in de rust en na de wedstrijd ging het toch vaak over de gelijkmaker van SSV’65.

Toch begon de wedstrijd met een direct voor de aanval kiezend SSV’65. Zij kregen daardoor enkele kansen, die gelukkig voor de Nieuwdorpers geen doelpunten opleverden.

Maar Nieuwdorp liet ook van zich horen. In de 20e minuut kreeg Martijn de Goffau de bal op de linker kant. Zijn actie die daarna volgde leverde een 0-1 voorsprong op. Nieuwdorp kon hier maar negen minuten van genieten. Hert was de 29e minuut dat SSV’65 een discutabel doelpunt toegekend kreeg. Was de bal nu wel of niet over de lijn. Zelf stond ik er te ver van af, maar zoals gezegd werd er driftig over gediscussieerd, zowel in als naast het veld. Maar de scheidsrechter bleef bij zijn beslissing zodat de rust werd gehaald met een 1-1 stand.

De tweede helft was nog geen minuut oud en vele zullen het misschien hebben gemist, waaronder ondergetekende, maar het schot van Kevin van Iersel zorgde in de 46e minuut voor een 1-2 voorsprong voor Nieuwdorp.

Na deze vroege treffer in de tweede helft kregen beide elftallen de kans om of op gelijke hoogte te komen of de voorsprong uit te bouwen. Dit gebeurde niet en de Nieuwdorpers konden de drie punten mee naar huis nemen.

Een heerlijke overwinning die zeker gekoesterd zal worden met in het achterhoofd dat a.s. zaterdag Brusse Boys de tegenstander is.