Het eerste punt

20 september 2020 13:30

René van der Vliet

Zelf denk ik dat de neutrale toeschouwer, de supporters van zowel Noormannen als van Nieuwdorp nu niet bepaald een wedstrijd van hoog niveau voorgeschoteld kregen. Wel was de 1-1 eindstand in mijn ogen een terechte weerspiegeling van het gebodene.

In de eerste helft kregen beide elftallen kansen en kansjes om de score te openen. Noormannen was dicht bij een openingstreffer. Een kopbal van dichtbij belandde in de handen van Dilian.          Aan de kant van Nieuwdorp waren het Ruud en Nino die de kans kregen om de score te openen.

Na 27 minuten was het dan toch raak voor de thuisploeg. Mark Minderhoud zorgde voor de 1-0. Nieuwdorp probeerde er voetballend wat terug te doen, maar het bleek deze middag toch moeilijk om elkaar in de combinatie te vinden om dan een vloeiende aanval op te zetten.                            Dat kwam niet alleen door de stugge tegenstander, maar vaak kwam dat door niet naar elkaar kijken zodat de bal regelmatig bij de tegenstander kwam. De ruststand? 1-0.

Het eerste kwartier in de tweede helft was Nieuwdorp scherp en nu lukte het wel om elkaar te vinden. Dat resulteerde dan ook in de verdiende gelijkmaker.                                                            Na 56 minuten gaf Nino op rechts een voortzet over de grond en Ruud la Grand was het goudhaantje die de gelijkmaker binnen werkte.

Na deze treffer/cq hoogtepunt, zakte de wedstrijd weer naar een bedenkelijk dieptepunt.              Beide elftallen deden nog hun best om een overwinning uit het vuur te slepen, maar het bleef 1-1.

Ik wil de club, de selectie, Mick en niet te vergeten de koks van de BBQ, eigenlijk iedereen, ook namens Liesbeth, bedanken voor de aandacht bij mijn afscheid als keeperstrainer, dat overigens geen definitief afscheid is van sv Nieuwdorp.