FC Bergen-SV Nieuwdorp 3-8 (beker)

12 september 2020 21:15

René van der Vliet

Eindelijk was ik in de gelegenheid om Nieuwdorp 1 in actie te zien. Afgaande op wat ik had gelezen over de twee voorgaande (beker)wedstrijden was mijn nieuwsgierigheid gewekt.

Eigenlijk stond er voor beide ploegen niets meer op het spel, maar Nieuwdorp bleek na het laatste fluitsignaal duidelijk een maatje te groot voor de Bergenaren.

In mijn ogen speelde Nieuwdorp in de eerste helft fris, frank en vrij. Nu kregen ze, zeker in de eerste helft, weinig tegenstand, maar men bleef geconcentreerd voetballen en zowaar waren er mooie combinaties te zien richting het doel van fc Bergen.

Zo druk als de keeper van fc Bergen het had, zo rustig verliep de eerste helft voor Dillian. Mede door het solide ingrijpen van de verdediging. De ruststand was 0-4. Doelpuntenmakers: Matthijs, Ruud, Nino en Ruud.

De tweede helft verliep ook doelpuntrijk. Dat kwam ook omdat Nieuwdorp verdedigend de teugels wat leken te vieren. Ook kreeg de thuisploeg nog een penalty die werd gestopt door Dillian, maar de scheidsrechter had iets gezien waardoor de penalty moest worden overgenomen en dit keer ging de bal wel tegen de touwen.

Uiteindelijk werd de wedstrijd afgesloten met een 3-8 overwinning voor de Nieuwdorpers die zeker, gezien de eerste helft, volgende week de eerste competitiewedstrijd, uit tegen De Noormannen, met vertrouwen tegemoet kunnen zien.

Doelpuntenmakers tweede helft: Kevin, Roderiek Yanick en Jurian.