Niet leuk

1 februari 2020 22:00

René van der Vliet

Zo zit je op een zaterdagmiddag naar een leuke voetbalwedstrijd te kijken (Bevelanders-Nieuwdorp) en zo kijk je naar een niet zo’n leuke wedstrijd (Nieuwdorp-FC Dauwendaele).
Want best was het niet op het sportpark in Nieuwdorp.

Althans het spel van de thuisploeg. Het rammelde aan alle kanten, zowel aanvallend als verdedigend.
Ik denk dat dat ook de reden was van het verlies met 2-3 van de ploeg uit Middelburg. Nieuwdorp had moeite om elkaar voetballend te vinden, zowel door de lucht als over de grond.
Toch duurde het nog tot de 30e minuut voordat de score werd geopend. fc Dauwendaele maakte 0-1.
Door een eigendoelpunt van Nieuwdorp speler Jerzi Traas werd het tien minuten later 0-2. Nieuwdorp kwam tegen het einde van de eerste helft nog terug door een benutte penalty genomen door, de even daarvoor binnen de zestien meter onderuitgehaalde, Kevin van Iersel (1-2).

Terwijl de meeste toeschouwers en bestuursleden nog aan het bijkomen waren van de slechte eerste helft, lag de bal alweer in het Nieuwdorp doel.
Direct na de aftrap van het begin van de tweede helft scoorde fc Dauwendaele 1-3.
Nog in dezelfde minuut bracht Nino de Jonge de hoop weer terug in het Nieuwdorpse kamp, zijn treffer betekende 2-3.
Na dit doelpunt had Nieuwdorp nog een kwartiertje de tijd om er minimaal een gelijkspel uit te slepen, maar gezien het spel zat dat er helaas niet meer in.
Eindstand 2-3, maar snel deze wedstrijd vergeten en focussen op volgende week zaterdag en hopen op een leuke wedstrijd tussen v.v. G.O.E.S. (zat) en Nieuwdorp, aanvang 14.30 op Sportpark Het Schenge.

De wedstrijdbal voor deze wedstrijd werd geschonken door Café Restaurant “De Oranjeboom”, Nieuwe Rijksweg 21, ’s-Heer Hendrikskinderen.