Vuurwerk...?

15 december 2019 13:45

René van der Vliet

Op voorhand dacht ik dat de wedstrijd Patrijzen-Nieuwdorp een wedstrijd met veel vuurwerk zou worden. Een strijd tussen twee elftallen waar de vonken van af zouden vliegen. Maar helaas. Het enige vuurwerk was voor de wedstrijd afgestoken door supporters die ongetwijfeld ook een andere wedstrijd voor ogen hadden.

Nee, veel viel er niet te genieten voor de toeschouwers zaterdagmiddag in ’s Heerenhoek. Ok, het waaide hard en de toestand van het veld werkte ook niet mee, maar daar hadden beide ploegen mee te maken.

De eerste tien minuten was de thuisploeg een fractie sterker dan Nieuwdorp en uit een vrije trap voor Patrijzen werd het na een kwartier 1-0.
Wat scoren betreft was Patrijzen de eerste helft toch aardig op dreef, want uit een voorzet van rechts, plaatste een verdediger van Patrijzen de bal achter z’n eigen keeper, 1-1.
Hierna kabbelde de wedstrijd naar de rust, zonder hoogtepunten.

Dan zou je verwachten dat de tweede helft spektakel op zou leveren. Maar bij Nieuwdorp ontbrak vanmiddag beleving en overtuiging van eigen kunnen.
Ook het naar elkaar schuiven van de bal ging vaak hopeloos mis.
Toch kwam Nieuwdorp op een 1-2 voorsprong door een doelpunt van Stefan van de Klooster. Kat in het bakkie denk je dan, maar helaas.
Het werd er allemaal niet beter op en tot overmaat van ramp scoorde de thuisploeg de gelijkmaker in de 89e minuut.

De eerste helft van de competitie zit er op. Er zaten wedstrijden bij die niet des Nieuwdorps waren. Onnodig doelpunten tegen en onnodig puntenverlies.
Maar er komt nog een tweede competitiehelft en ik denk dat men lering kan trekken uit wat er in de gespeelde wedstrijden heeft voorgedaan.

Maar nu even rust en genieten van de komende feestdagen. Ik wens iedereen dan ook fijne kerstdagen en een goed, gezond en sportief 2020.