Jeugdwedstrijden 21 september: JO11-1 en JO12 scoren erop los!

26 september 2019 14:00

Website Lebo

Dit weekend de 1e competitiewedstrijden voor de jeugd.
JO11-1: Eerste punten zijn binnen. Na de bekerwedstrijden van afgelopen weken waren we vandaag toe aan de eerste competitiewedstrijd, met Kapelle als tegenstander. De aftrap was nog maar net begonnen en we speelden al goed voetbal, we zaten er kort op, en er werd goed overgespeeld. We hadden de tegenstander klem. Kansjes genoeg om te scoren.

Kapelle deelde wat speldeprikjes uit, maar chloe had niets te doen door onze verdediging. Pas aan het eind van de eerste helft wisten we het net te vinden. 1-0 Samuel, 2-0 en 3-0 Ryan.
Na rust zag je aan de gezichtjes van de spelers dat er meer in zat, en dat hebben ze ook laten zien. Veel kansen, weinig tegenstand, met uiteindelijk een grote uitslag. 4-0 Jens, 5-0 6-0 Valero, 7-0 Chloe, 8-0 9-0 Ryan. Een riante overwinning.
Vandaag veel goeie dingen gezien waar we op verder gaan.Een dikke pluim voor iedereen voor de geleverde inzet. Op naar volgende week.

JO11-2: Eindelijk de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen in de competitie voor de JO11-2G. We hadden al wat inside informatie gehad over de tegenstander van vandaag Zeelandia/Middelburg JO11-5 dus wisten we een klein beetje wat we konden verwachten.
Maar wat we het team altijd mee willen geven is geloof in je eigen kunnen en spelen als een team met elkaar en voor elkaar.
Dit was zeker het geval maar dan moet je ook wel allemaal even fel wezen op de bal dit was niet het geval. Maar ondanks dat en een beetje geluk kwamen we toch toe aan voetballen. Mooie combinaties gezien en knap verdedigers en keepers werk.
We scoorden met een beetje geluk de 1-0. We konden daarna niet echt doordrukken en verloren vaak de slag op het middenveld waardoor er een overtal aan tegenstanders vrijkwam te staan.
Helaas kregen we ook een doelpunt tegen 1-1.
Vervolgens een goede uitbraak van ons over links een voorzet en zowaar via een tegenstander 2-1. Maar nog even uithijgen en toen liepen we tegen de volgende actie aan van de tegenstander2-2. Tevens ruststand.
Na rust begonnen we te slap geen organisatie en niet de bal goed verdedigen. Met een doelpunt tegen als gevolg 2-3.
Daarna hadden we een lange periode dat we goed voetbalden en eigenlijk sterker waren maar we konden geen kansen benutten.
En een voetbalwet is als je zelf het betere spel hebt en niet scoort je vaak het deksel op je neus krijgt een beetje onverdiend maar de 2-4 kwam dan ook hard aan.
Daarna gewoon de wedstrijd goed uitgevoetbald maar van beide kanten geen echte gevaren meer. We zien vooruitgang hopelijk kunnen we deze stijgende lijn volhouden en dan komt die overwinning er zeker een keer.
Volgende week naar d’n overkant. Eindstand SJO LEBO/SVN/VVB JO11-2G - Zeelandia/Middelburg JO11-5 2-4.

JO08: Lebo/svn/vvb JO-8 Wolfaartsdijk JO-8.

Vandaag stond de 1e competitiewedstrijd op het programma maar is wat aangepast omdat wolfaartsdijk maar over een 3 tal spelers beschikte, maar toch graag wilde spelen.
Daarom hebben we een gemixte oefenwedstrijd gespeeld waar wolfaartsdijk werd aan gevuld met 3 spelers van ons om toch iedereen te kunnen laten voetballen.
Tijdens de time-out en rust werd de samenstelling van het team gewisseld om iedereen met elkaar te laten ballen.
Iedereen heeft lekker gevoetbald en leuk samengespeeld en we kregen allemaal kansen om te scoren. Maar we hebben ook gezien dat we nog veel moeten leren en dat we wat meer uit elkaar moeten spelen om wat makkelijker te kunnen voetballen.
Deze gemixte wedstrijd eindigde met 6-8 voor wit. ( met hesjes gespeeld om het neutraal te houden)

JO15: Zaterdag speelden we uit bij SSV. na 3 overwinningen in de beker beginnen we vol goede moed aan de competitie. Al snel bleek dat SSV de betere ploeg is, in de eerste helft kunnen we door goed optreden van Wessel de stand beperken tot 3-1.
De tweede helft is het verzet gebroken, de inzet ontbrak, zo werd het 8-1.

JO12: Vandaag stond dan eindelijk de eerste competitiewedstrijd op het programma. Na goede resultaten en leuke potjes in de beker, is het nu tijd voor het echte werk. De tegenstander van vandaag is GPC JO12-2.
We begonnen de wedstrijd goed, door de hoge druk kwam GPC moeilijk aan voetballen toe. Dit resulteerde in de 1-0 door Bruce en de 2-0 door Amilon. Na de 2-0 pakten we het helaas wat minder serieus op. Dit leidde tot 2 tegengoals.
In de laatste minuut voor rust schoot Sander een vrije trap binnen, 3-2 ruststand. In de rust wilde onze keepster graag een helftje voetballen en Neline kwam dus als middenvelder in het veld.
Neline pakte dit goed op en scoorde binnen 5 minuutjes de 4-2 en 5-2. In het laatste kwart van de wedstrijd maakten we de afspraak om elkaar wat meer te gunnen voorin. Dit werd super goed opgepakt!
Neline maakte haar hattrick compleet, Bruce scoorde nog een keertje en Vince pakte ook zijn eerste twee goals van dit seizoen mee.
Dit resulteerde in een mooie en verdienstelijke 9-2 overwinning.