Geen makkie

21 september 2019 21:45

René van der Vliet

De start van de competitie 2019-2020 pakte goed uit voor Nieuwdorp. De uitwedstrijd tegen Dauwendaele werd met 2-3 gewonnen. Maar….

Jazeker, er zat een maar aan deze wedstrijd. Beide ploegen lieten een eerste helft zien die niet echt kon boeien. Zowel de thuisploeg als de Nieuwdorpers waren driftig op zoek naar een beetje regelmaat.
Bij Nieuwdorp ging het overspelen naar elkaar niet altijd goed en Dauwendaele zocht vaak ongecontroleerd het doel van Nieuwdorp op. Toch was het Dauwendaele dat rap de score opende voordat het voorgaande ging gebeuren. Want na twee minuten was het raak en stond de 1-0 op het scorebord.

Dan de dertiende minuut, opeens lag Stefan v.d. Klooster op de grond. Het bleek zo erg te zijn dat er een ambulance aan te pas moest komen om Stefan voor onderzoek naar het ziekenhuis te brengen. Na dat de foto’s waren bestudeerd bleek dat er niets gebroken was en dat Stefan voorlopig rust moet houden. Beterschap Stefan!

Nadat de wedstrijd een half uur had stilgelegen, maakte Kevin van Iersel twee minuten na de hervatting de gelijkmaker, 1-1. Nieuwdorp kwam vlak voor rust nog op een 1-2 voorsprong, wederom door Kevin van Iersel die met een diagonaal schot de keeper van Dauwendaele kansloos liet. In de 52e minuut maakte Nino de Jonge er nog 1-3 van en leek Nieuwdorp de winst in de tas te hebben.
Maar na het betere voetbal van Nieuwdorp in de tweede helft, pakte de gastheren de draad weer op en zette Nieuwdorp onder druk. Dat resulteerde in de 77e minuut het tweede doelpunt van Dauwendaele, 2-3.

In de slotfase werd het nog billenknijpen want Teun Rentmeester haalde nog een bal van de lijn en keeper Jurrian wist met een reflex met zijn voet een treffer te voorkomen.

De eerste driepunten zijn binnen, maar allemaal na een zenuwachtig begin, een periode waar er goed werd gevoetbald en op het laatst is Nieuwdorp door het oog van de naald gekropen.