Volop zomerzon en toch een donkere wolk

2 juni 2019 14:45

René van der Vliet en Co de Vos

De zon scheen de hele dag, niet alleen letterlijk maar zeker ook figuurlijk, want wat was het BSC G toernooi 2019 weer een fantastische happening.
Iedereen, van spelers en begeleiders, tot vrijwilligers op allerlei gebied en het publiek en zeker niet te vergeten de Zeeuwse Muzikanten waren met de zomer in hun bol naar Nieuwdorp gekomen om er weer een schitterende middag van te maken.

Al lang voor de aftrap waren (bijna) alle spelers al volop in beweging, een goede warming up is tenslotte goud waard, alleen onze vrienden van ’t Verzet uit België hadden even een verkeerde afslag genomen en kwamen maar net op tijd aan. Niet panikeren, razendsnel omkleden en daarna gewoon “de wei in” en voetballen of je leven er vanaf hangt! Wat we eigenlijk al die jaren al gewend zijn zagen we ook nu weer gebeuren, voetballen op het scherpst van de snede, soms met wat hoog oplopende emoties maar in een mum van tijd is ook alles weer vergeten en vergeven en wordt er weer volop gelachen en gedold.

Traditiegetrouw wordt er op deze dag niet alleen gevoetbald maar zijn er ook tal van, al dan niet voetbal gerelateerde activiteiten, zoals een pannakooi enz.. De penaltybokaal werd de hele middag als een rode draad in het programma door leerlingen van het CIOS in goede banen geleid. Natuurlijk waren de Zeeuwse Muzikanten van Arduin ook weer van de partij, al jaren verzorgen zij, en dan hebben we het niet alleen over de muzikanten zelf, maar zeker ook het grote aantal vrijwilligers, met enorme passie de muzikale omlijsting.

Donkere wolken hangen echter boven dit schitterende orkest want ze zijn nog steeds op zoek naar een geschikte oefenruimte omdat ze het huidige pand moeten gaan verlaten. Laat ons hopen dat er binnenkort een oplossing komt voor dit probleem, er zal toch wel ergens in de buurt van Middelburg of Vlissingen een persoon, bedrijf of instantie zijn die hen onderdak kan en wil geven!!!

Maar vanmiddag werd er even niet aan deze zorgen gedacht en werd er gespeeld alsof er niets aan de hand was, wat ook weer oversloeg op het publiek en de spelers, er werd net zo hard om het eerste als om het achtste doelpunt gejuicht, of om die éne goal die je op de valreep nog maakt nadat je er al zes om de oren hebt gehad. Horen we een bekend liedje terwijl we aan het voetballen zijn, dan passen we ons gewoon aan, voetballen zingen en dansen kun je best tegelijk doen.

Eigenlijk kunnen we schrijven wat we willen, dus plaatsen we hieronder voor de volledigheid nog de einduitslag. 1. Walcheren, 2. ’t Verzet, 3. Boeimeer (alle drie evenveel punten, maar meeste doelpunten vóór zijn bepalend), 4. FC Axel, 5. SSV’65 A, 6. SSV’65 B

Maar om de beste indruk te krijgen van wat er zich allemaal afspeelde kunt u veel beter de onderstaande fotolink volgen en genieten van de uitgebreide fotoreportage, beelden zeggen vaak zoveel meer dan woorden....