Jeugdwedstrijden 16 maart: "Leuk team om tegen te ballen ...".

20 maart 2019 21:45

Website Lebo

Slecht weer in de nacht van vrijdag op zaterdag zorgde voor de nodige afgelastingen vooraf. Toch ook, ondanks de zware windstoten, enkele jeugdwedstrijden.

We beginnen met de JO09-2, leider Orfeo Vink:

RCS JO9-3 — Lebo/SVN/VVB JO9-2

De ochtend begon al vroeg tegen RCS in Oost-Souburg met veel wind en miezer..
Na een warming-up waren ze al goed warm en hadden de kinderen zin in de wedstrijd.
De wedstrijd begon en we kregen snel een tegen doelpunt, maar we gaven de moed niet op en chantal maakte snel een doelpunt tegen RCS!
In de time-out bespraken we dat er iets meer over gespeeld moest worden en meer in de hoekjes van het doel geschoten moest worden.
En dat bleek, want chandly scoorde nog 2 geweldige doelpunten. Ook Chantal scoorde nog een keer met een mooi doelpunt!

Tijdens de rust was de stand 1-4 voor Lebo.

Na de rust scoorde chandly nog een goal. Daarna scoorde de tegenstander ook nog een doelpunt. Dat was balen, maar nog niks om ons druk over te maken.
Er werd in ons team goed overgespeeld en er kwamen kansen aan bod. Valero rende langs de zijlijn en scoorde goed in de hoek!
Jet schoot van een afstandje ook op het goal, spannend maar de bal ging er met een haar naast. Chandly scoorde het laatste doelpunt van de wedstrijd. RCS had nog een goede aanval, maar ze kwamen niet langs onze keeper Serena die de bal goed tegen hield.
De scheidsrechter naderde het eindsignaal en de wedstrijd was gespeeld.

Eindstand 2 - 7 voor Lebo/SVN/VVB

Op een weer natte en vooral winderige dag afgereisd naar Middelburg. Dauwendaele om precies te wezen was de tegenstander van de dag.
We konden aan treden op het kunstgras wat voor ons altijd lastig is de bal blijft rollen en zeker met de wind krijgt hij veel snelheid.
Toch begonnen we redelijk fel en gelijkwaardig met de tegenstander we missen natuurlijk nog steeds wat spelers waardoor wisselen nog geen optie is maar onze keepster had een wereldvorm en hield het doel redelijk schoon. 1-2 bij rust.
Na de rust was het weer even op gang komen en kreeg de tegenstander toch wat meer grip maar doordat we dit snel de kop indrukte met snelle goals waren we even van de wervelstorm af.
Maar het gevaar zit hem in de staart we werden weer iets slordiger en onze keepster kreeg steeds meer te doen wat geen stand kon houden.
Het moet gezegd worden twee schitterende ballen en Dauwendaele stond weer langs zij het werd zowaar nog erg spannend in de laatste minuten door de vele kansen die wij nog hadden om toch de 3 punten mee te nemen helaas lukte ons dit niet en bleven we steken op een gelijkspel.
Gezien het verloop van de wedstrijd is dit zeker een terechte uitslag.
Een leuk team om tegen te ballen en dit zijn de wedstrijden die voetballen leuk maken om naar te kijken spannend tot de laatste minuut.
Eindstand Dauwendaele JO9-2  -  SJO LEBO/SVN/VVB JO9-1  4-4.

JO17:

Winderig rcs op kunstgras voor ons wat nieuw maar voetballen kan altijd op kunstgras.
We proberen dit ook en dit lukt vrij aardig.al komen we niet veel van onze helft af rondspelen gaat aardig.
Duels worden in de eerste helft niet gewonnen hierdoor is het vooral voor ons doel te doen door slap ingrijpen komt dan 1-0 tot stand.Wanneer het rondspelen vanachter toch een keer fout gaat staat het 2-0 in de rust de mannen gewezen op de felheid die ze moeten tonen en de wind mee gaan we er 2e helft scherper tegenaan.
Kansen genoeg maar als er zonder keeper in de goal op de paal wordt geschoten dan weet je het; het is zo een dag. Kansen zat geen doelpunten dus een eindstand van 2-0

JO14:

Het wekkertje ging vroeg deze zaterdagmorgen. Om 09:15 werden we verwacht aan de aftrap in Terneuzen.
De eerste helft hadden we niks te vertellen en komen we gemaakte afspraken niet na.
Er zat 35 minuten lang niks in geen bezieling, geen strijd, geen geloof, geen werklust niet de wil om te winnen.
Daarom gingen we rusten met een 3-0 achterstand. De 2de helft werden we gesteund door de wind, toen konden we blijkbaar toch wel meer brengen en stonden de neuzen wel de juiste kant op.
Een afstandschot van justin belandde in het doel en er kwam meer geloof in de ploeg. Niet veel later kwam Cas ook met een afstandschot en die waaide ook de goal in 3-2.
De 3-3 hing nog in de lucht maar die kwam er echter niet.
Als we volgende keer starten met de gemaakte afspraken en wel bezieling, werklust, beleving en de wil om te winnen tonen dan krijgen we wel een positieve uitslag.