Jeugdcompetities klaar, onfortuinlijke Lars breekt arm

15 mei 2017 16:00

John de Jager

De jeugdcompetities zitten erop. De JO17 hadden een goede voorjaarsreeks en eindigden 9e. Dit weekend de afsluitende wedstrijd tegen de Westhoek. De mannen van Boris, Oscar en Marjolein wonnen met 4-0, door doelpunten van Sieb, Jarmo, Yoeri en Orfeo.

Lars Nieuwenhuijze brak in deze wedstrijd zijn arm (ellepijp) en ook een stukje van zijn elleboog. Er volgt nog een operatie. Kaartje sturen, jullie weten hem te wonen! Lars, een spoedig herstel gewenst.
De JO15 hadden een zwaar seizoen, maar alle complimenten voor trainer/coach Pieter de Vos en leiders voor de manier waarop de JO15 voetballend vooruit is gegaan. Ook in de wetenschap dat 2 (sterkste) spelers doorgeschoven zijn naar de JO17. De JO15 speelden hun laatste wedstrijd tegen Walcheren:"Pieter de Vos: Vandaag thuis tegen de nummer 4 uit de competitie, Walcheren. De verwachting was dat dit weer een zware wedstrijd zou worden. Dit blijkt ook zo te zijn, na 1 minuut door een fout in de opbouw 1-0 achter, het zal toch niet... Maar we pakken de draad op en spelen heel goed vanaf achteruit, maar dit gaat helaas nog een keer fout, Dillian wil een man uitkappen, dit mislukt 2-0.
Toch blijven we lekker spelen een aantal kansjes als gevolg, waarvan 1 hele grote steekpass op Silvan, hij gaat 1 op 1 maar heeft te veel naar Younes gekeken en schuift hem naast. Daarna scoort Walcheren met een van richting veranderd schot, 3-0. Daarna goede solo van Silvan, 3-1 bij rust. 2e helft begint slap en zorgt dus voor de 4-1 als we plots 4-2 scoren is de beleving terug, en is het leuk om te kijken, geen doelpunten. Helaas vlak voor tijd nog wel een tekorte terugspeelbal, eindstand 5-2.

De JO13 kende een moeilijke voorjaarscompetitie. Soms waren de nederlagen qua uitslag te groot, fysiek moesten de mannen als 1e jaars ook het onderspit delven. Dit weekend 8-0 verloren. De JO11-1 eindigde in de middenmoot. Met John vd Klooster als leider/trainer een goed resultaat. Soms is het ook wel eens wennen, hoe combineer je fanatisme, enthousisme met plezier? 1 ding is zeker, John heeft er een mooie en hechte groep van gemaakt.
Johnny vd Klooster: VVA JO11-2-LEBO/SVN JO11-1,Rust 1-1,Eindstand 5-1.We begonnen de wedstrijd heel afwachtend en verloren vaak de individuele duels. Door een ongelukkige eigen goal werd het 1-0. De 1-1 kwam door een schitterende kopbal van Migjen. Op het eind van de eerste helft werd het spel wat beter maar de knap veroverde ballen werden vaak eenvoudig ingeleverd, waardoor het resultaat van de inspanningen vaak verloren energie was. Vandaag was het team niet in staat om de bal eenvoudig met elkaar rond te spellen wat de tegenstander in de 2e helft knap uitspeelde.
Vanaf de rust wonnen ze steeds vaker de individuele duels ,maar ook als team zag je dat ze meer energie hadden en de wil om te voetballen en te winnen. Mila blonk als 1 van de weinigen weer uit zoals de laatste tijd. De meeste spelers praten na de wedstrijd over een vakantie stand. Helaas zagen ze de meesten er in het veld niet uitgerust uit, en was het qua conditie beter geweest dat we FIFA hadden gespeeld.
De JO11-2 werd ongeslagen kampioen, een prestatie die er mag zijn. William Boone: Vandaag de laatste wedstrijd tegen Heinkenszand. Al snel werd duidelijk dat het een makkelijke overwinning zou worden. We konden de tegenstander op eigen helft houden en zo lekker op de aanval spelen. Mooie combinaties en mooie doelpunten, Heinkenszand kon weinig terug doen. Ruststand 8-0. Tweede helft werd er minder gecombineerd en werd er vaker voor eigen succes gegaan wat dan toch minder doelpunten oplevert. Eindstand 12-1.Doelpunten Pieter 1 Milan 2 Long2 Senn 3 en Milan 4.

Ook de JO09-2 eindigden op een keurige 2e plaats, onder leiding van Ziggy Raas en John Bos. John Bos: Vandaag de laatste wedstrijd voor de JO9-1. Een verre reis naar Sas van Gent tegen de Corn boys. Er was niets meer te winnen of te verliezen maar dat was in de wedstrijd gelukkig niet te zien.
Ons strijdpunt was om diepe spits Zhi in te spelen, die de bal dan klaar zou leggen voor de inkomende middenvelders. Dit lukte bij vlagen bijzonder goed!!! De eerste 2 doelpunten gingen precies zo. Bal op Zhi, terugleggen op Robin en doelpunt!!! Tussendoor had Corn boys nog met een mooi schot de 1-1 gemaakt, maar verder hoefde Chloe in de goal niet zoveel te doen.
Wij bleven op zoek naar doelpunten en dat lukte nog 4 keer. Allemaal door Robin, waardoor we een prima seizoen met een prima wedstrijd beëindigden en weer op de 2e plaats eindigden.
De JO09-2 haalden een 3e plek in hun poule. Frank Eckhardt: TOCH NOG 3e! Gisteren stond de laatste wedstrijd op het programma thuis tegen  s'-HeerAKerke Jo2G, als inzet 4e blijven of toch een plaatsje hoger, eervol 3e. En dat lukte, in een spannende eerste helft (1-2 achter) en een zeer goede en doelpuntrijke tweede helft (tegenstander (keepster) verdacht ons ervan wat in het drinken gedaan te hebben). Einduitslag 6-3, en in onderling duel de derde plek verdiend, goed gedaan allemaal.
De JO07-2 speelt volgende week hun laatste wedstrijd.
De JO07-1: Remo De Jonge: Vandaag de laatste competitiewedstrijd op het programma. Afgereisd om te spelen tegen de dames van Krabbendijke. Een leuk en fanatiek team. Dus dat is voor sommige van ons wel goed want dat houdt je goed wakker. Het beeld van de eerste helft was veel eenrichtingsverkeer naar het doel van de tegenstander maar die verschuilde zich met 6 dames achter de bal en een vast in de goal. Het viel dan ook niet mee om daar doorheen te komen. Rust 0-2. Na rust vrijwel het zelfde beeld alleen kwam er zowaar wat meer ruimte maar door wat blessures en gemiste kansen liepen we niet echt veel verder uit. Lekkere afsluiter van de competitie. Nog een toernooi en voetbalkamp en dan gaan we richting zomer is te hopen. Eindstand Krabbendijke JO7-1  -  SJO LEBO/SVN JO7-1  0-4.