Wind en een kapotte schoen

19 maart 2017 22:45

John de Jager

Ook dit weekend kwamen alle jeugdteams in actie. De JO17 had een verre uitwedstrijd in Sluis, de nummer 3 in de competitie. Leidster Marjolein:"Met de JO-17 tegen het altijd lastige en verre Sluis. We moesten later beginnen, omdat er 1 ouder (ik zal geen namen noemen) dacht dat het op HVV te Hulst te doen was i.p.v Sluis.

Dit werd toen een aardig ritje om door Zeeuws Vlaanderen. De eerste 10 min. hadden we al 5 kansen, maar zowel Sieb als Jarmo verzuimden te scoren. Na een schot op goal door Lars, schoot Jarmo deze in de rebound binnen. 0-1. Daarna scoorde Kevin de 0-2, mooi voorgegeven door Max. Ruststand dus 0-2. Na de rust scoorde Kevin weer. Dit dankzij mooi werk van Orfeo. Daarna nog goed keeperswerk van Dave. Bij 0-3 zakten we weer in, en werd het 2-3. Nog een spannende laatste minuten...het eindsignaal. We nemen de 3 punten weer mee. Keurig werk van de jongens en de gelegenheidscoach John!
Pieter de Vos van de JO15: Vandaag tegen RCS. Veel afmeldingen, dus deden Youri en Orfeo mee. De eerste helft gelijk op, geen kansen voor beide ploegen, maar uit een corner scoort RCS 1-0 helaas De 2e helft komen we vlammend uit de kleedkamer zo zorgt Youri voor de 1-1 en even later Dillian 2-1.
Zo'n 15 minuten voor tijd scoort Youri uit de rebound na een schot van Dillian, 3-1, wedstrijd gespeeld zou je denken. Toch kan RCS terugkomen op 3-3, dus helaas konden we de voorsprong niet vasthouden, volgende keer beter, toch een puntje.
De JO13 verloor met 3-1. Johnny vd Klooster: Lebo/SVN JO11-1-SSV JO11-4. We begonnen de  wedstrijd goed, helaas was Mila onze vaste kracht achterin wegens ziekte afwezig. Sebas, Jasmijn en Danny losten dit samen weer goed op. Jammer genoeg misten we in de eerste helft hierdoor op het middenveld wel regelmatig de aansluiting .
Na 6 minuten scoorde Yannick een knappe goal na knap teamwerk. Daarna lieten we de sterke spits van SSV te te veel voetballen waardoor de 1-1 op het scorebord kwam. Na een goede 2e helft met heel veel kansjes van onze kant uit bleef de eindstand uiteindelijk toch maar 1-1, dit na een leuke wedstrijd ondanks de lastige wind.
William Boone: Nieuwland JO11-2 tegen Lebo/svn/VVB JO11-2 .We moesten aantreden zonder Milan Selim die ziek was. Op deze winderige dag begonnen we de eerste helft met de wind in de rug en konden we lekker op hun helft combineren en zo kwamen de kansen en doelpunten vanzelf. Ruststand 0-5, een lekkere marge voor de tweede helft met de wind tegen. Nieuwland kwam er wat vaker uit maar konden ons niet onder druk zetten .Toch kwamen ze door twee afstandschoten terug tot 2-5. Doordat wij goed bleven overspelen kregen we nog genoeg kansen en scoorden we nog drie keer.Eindstand 2-8. Doelpunten Pieter 1,Senn 1,Long 2 en Milan 4.
John Bos: JO9-1 speelde vandaag de topper tegen Terneuzense Boys JO9-4. In een leuke gelijkopgaande wedstrijd  kregen beide teams niet meer dan een handvol kansen. In de eerste helft kregen we halverwege een corner die via een speler van Terneuzense boys in hun goal verdween. Lang konden we niet van de voorsprong genieten want een hard schot op de paal, ging vervolgens via onze keepster Chloe het doel in.
Na rust bleven we zoeken naar de winnende goal en die kwam er bijna..... Mooie pass van achteren naar Zhi, breed op Rowan en mooi meegeven aan Robin. Helaas schot hij de bal rakelings naast de goal. Eindstand 1-1. Wederom goed gespeeld, Luuk en Kevin sterk achterin, Neline jagend op het midden waar Zhi en Espen het veld goed breed hielden. Hierdoor konden Rowan en Robin een paar keer gevaarlijk voor de goal komen.
Als we nog iets beter met de kansen omgaan worden deze wedstrijden ook gewonnen. Goed gedaan allemaal. En hopelijk zijn Damian en Adem er volgende week dan ook weer bij.

Frank Eckhardt: WIND EN DE KAPOTTE SCHOEN!Vandaag uit naar Apollo, de koploper en een sterke tegenstander zoals al bleek in de thuiswedstrijd. Eerste helft hielp de wind niet echt mee. Sander moest er al snel uit wegens kapotte schoen, wat resulteerde in een 3-0 achterstand bij rust. Wat meer had kunnen zijn, maar door goed verdedigingswerk en laatse vrouw Danique en Roy viel het mee. Ook na rust een sterk Apollo  (met 4, wat grotere en goed spelende meisjes) en een paar goede uitvallen van Sander met "getapete schoen" (bedankt Ruud voor de tape), maar helaas geen eretreffer voor ons , 5-0 nederlaag. Sorry, dankzij oplettende ouders: Is het 0-3 gebleven...(repareren van een schoen helpt dus).
Remo De Jonge: Vandaag de return wedstrijd tegen Kapelle.Het zou op voorhand al een lastige wedstrijd worden we hadden in de uitwedstrijd het ook al lastig gehad tegen een goed voetballend team. Maar nieuwe ronde nieuwe kansen. Een lastige wind om mee te voetballen daar hadden we ook moeite mee en dat resulteerde in een doelpunt die eigenlijk gewoon maar het doel in dwarrelde. Met die stand gingen we ook rusten. Na rust weer alle zeilen bij moeten zetten om iedereen wakker te houden we scoorden zowaar ook met een zelfde soort goal als de tegenstander.
Maar we konden dit spel helaas niet vasthouden. En moesten toch weer achter de feiten aan. Wel weer een leuke gelijkwaardige pot en dat telt ook. En weer genoeg stof om op te trainen. Daar over gesproken wil ik ook alle ouders bedanken voor een attentie die ik mocht ontvangen na mijn knieoperatie met name Maria en Mirella bedankt voor de hulp bij de trainingen en wedstrijden. Zo zie je zonder ouders staan de leiders en trainers er ook maar alleen voor. Ik zeg top.Eindstand LEBO/SVN JO7-1  -  Kapelle JO7-1  1-3.
Anja de Vos: Nieuwland JO7 - JO7 2 0-9. Weer prima gespeeld tegen 5 nieuwland en 4 van ons. Ons doel was vandaag om allemaal te scooren dus Gerhani gaf ze keurig voor. Milou kreeg net haar voet niet tegen de bal jammer en coen zijn schoten gingen ook mis Jet scoorde er wel 2 en Gerhani toch nog 7 en vele voorzetten. Super goed weekend allemaal