Schitterende dag voor een lekkere pot voetbal

15 maart 2017 22:45

John de Jager

Het was een mooi voetbalweekend voor de jeugd. Prima weersomstandigheden en gezien de verslagen hadden vele teams er zin in. Oscar de Kooning: Lebo onder 17 - Hoek/Philipine onder 17. Binnen 5 minuten komt Jarmo oog in oog met de doelman van Hoek, maar hij schuift de bal langs het doel.

Na een kwartier raken we de grip kwijt, en komt de tegenstander meer in de wedstrijd. Een doelpunt van Hoek, wat buitenspel was maar niet gezien door onze grensrechter, dus met een achterstand aan de thee. We kwamen veel feller de kleedkamer uit met enkele wisselingen. Duels werden weer aangegaan en ook gewonnen wat leidde tot irritatie bij Hoek onderling. Een goede combi tussen Philip en Kevin wordt beloond door Kevin met een geplaatste schuiver in de hoek.
Het leek lange tijd af te stevenen op een gelijkspel. Maar de laatste corner van de voet van Jarmo belandde bij de tweede paal waar Matthijs als een duiveltje uit een doosje opdook en de bal tegen zijn hoofd kreeg, hij schrok er zelf van. Het balletje viel gelukkig onze kant op deze wedstrijd. 2-1 eindstand. De JO15 was vrij.
De JO13 had een zware dobber, het verloor met 0-7 van Apollo. Dan de JO11-1: Johnny vd Klooster: Lebo/SVN U11-1 -VVA U11-2. We begonnen de wedstrijd met iets minder combineren als vorige week waardoor het spel in het begin over en weer ging. Daarna kwamen we op 1-0 door Migjen waarna Sieb kort daarna de 2-0 maakte.
Daarna zakten we iets terug en lieten we de sterke spits van VVA voetballen waardoor de 2-1 op het scorebord kwam. Sebas hield daarna de bal op de doellijn met zijn handen tegen waarna de penalty (gelukkig voor ons) gemist werd. Hierna pakten we de draad weer op met wederom een sterke Mila die de spits in bedwang hield waarna we met Jasmijn in de 2e helft in het veld de wedstrijd beter onder controle hadden en Sieb al snel de 3-1 maakte waarna Yannick en Sebas de eindstand uiteindelijk op 5-1 kwam.
Kortom we staan steeds beter voetballen en het team geniet veel met elkaar.
Ook de JO11-2 won: William Boone: Heinkenszand jo11-2 tegen Lebo/svn/vvb jo11-2. Na de afstraffing van vorige keer dacht Heinkenszand dat gaat ons weer niet gebeuren en liet maar een paar spelers van de D2 meedoen, en daar kwamen wij met 3 Ftjes maar geen gezeur, voetballen maar. De eerste helft waren we onder de indruk van de tegenstanders en kwamen we niet echt lekker in ons spel ruststand 3-2 achter.De tweede helft gingen we lekker overspelen en goeie combinaties met mooie doelpunten .De tweede helft hard voor gewerkt en de drie punten in de tas.Doelpuntenmakers Pieter 3,Long2 en Milan 1. Kevin van de F1 nog bedankt voor het meespelen.
John Bos: JO9-1 tegen Corn boys JO9-1. We kunnen heel kort zijn over deze wedstrijd. We waren veel beter maar kregen de bal er niet in. Terwijl zij maar 3 kansen kregen en 2 keer scoorden. Wij kregen zeker in de 2e helft heel veel kansen maar Robin lukte het maar 1x om te scoren. Helaas dus een 1-2 nederlaag terwijl we echt hadden kunnen en misschien wel moeten winnen.
Frank Eckhardt: 's-HeerA2 -LEBO2 ( Jo9): Gisteren draaide we het voor de verandering om, slechte eerste helft en een goede tweede. Zoals gezegd kwamen we 0-2 achter voor rust en in de rust vertelde de papa van Keano dat we eens moesten beginnen met allemaal een tegenstander opzoeken. Dat advies werd goed opgevolgd met als resultaat een betere veldbezetting zeer veel kansen alsook de 1-2 en zoals de coach van de tegenstander het noemde: bullenknijpen tot het einde van de westrijd qua kant van 's-HeerArendskerke. Kortom mooie wedstrijd en toch goed gevoetbald, als het meezit winnen we volgende keer, mits de keeper van de tegenstander NIET zo goed keept (pluimpje voor haar). Helaas 1-2 verloren, op naar volgende week Apollo.
Remo De Jonge: Een schitterende dag voor een lekkere pot voetbal. Die gedachte denk ik dat veel voetballiefhebbers hebben gehad toen ze vanochtend de gordijnen open deden.
De wedstrijd op het programma was Krabbendijke thuis. Een tegenstander die we ook niet kenden en dat werkte verrassend het bleek een compleet meidenteam te zijn. Allemaal zeer gedreven dus dat beloofde wat. Wij begonnen de wedstrijd sterk wat ons dan ook een score opleverde van 2-0 in de eerste helft.
Alleen met een helft ben je nog niet klaar wat sommige wel dachten. De meiden van Krabbendijke kwamen sterk terug en het werd zowaar nog erg spannend in de slotfase. Maar gelukkig goed stand gehouden en de 3 punten waren weer in de pocket. Leuke gelijkwaardige pot voetbal. Eindstand SJO LEBO/SVN JO7-1  -  Krabbendijke JO7-1  3-2. Anja de Vos: Was er deze morgen niet bij maar zonder mij lukt het ook super van Patrijzen met 21-0 gewonnen met 5 spelers van Patrijzen tegen 4 van ons en dan nog met zoveel winnen. Ze deden het allemaal super volgens leider Tony. Coen scoorde er 1 Jet 4 en dan Gerhani weer 16. We zullen eens vragen aan Gerhani of hij nog weet hoeveel hij er heeft gescoord. Weet hij vast wel topscoorder aller tijden denk ik.