Verdiend!!

5 november 2016 21:30

Wat kan een overwinning een lekker gevoel geven, zeker als dat gebeurt tegen de koploper. Nieuwdorp versloeg in een boeiend duel Bruse Boys thuis met 3-2.
Ik denk dat de neutrale toeschouwer best een aardige wedstrijd heeft gezien met een verdiende winnaar.

Ik zeg bewust de neutrale toeschouwer, want na afloop waren er lachende gezichten (Nieuwdorp) en treurende gezichten (Bruse  Boys). De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Wattel en er werd gevoetbald met de wedstrijdbal geschonken door Eetcafé De Vismijn uit Colijnsplaat.

De wedstrijd was vier minuten oud of de eerste kans was voor Nieuwdorp. Stefan v.d. Klooster schoot in de korte hoek, maar de Bruse Boys keeper wist de bal tot corner te verwerken. Twee minuten later was het Bruse Boys, dat met een vrije trap, keeper Ruud la Grand aan het werk zette. Zo ging het tot de 22e minuut over en weer. Beide elftallen waren duidelijk op jacht naar de openingstreffer. Maar het was de thuisploeg die als eerste het net wist te vinden. Kevin Joosse gaf voor, de bal kon nog worden tegengehouden door de keeper van Bruse Boys, maar in de rebound trof Kevin van Iersel doel, 1-0.

Lang konden de Nieuwdorpers niet genieten van deze voorsprong, want in de 30e minuut lag de 1-1 al in de touwen. Een schot van Bruse Boys, randje 16 meter, werd van richting veranderd en Ruud la Grand stond op het verkeer been en dat betekende bingo voor de gasten, 1-1.

Nieuwdorp was toch al goed bezig in de eerste helft en dat betaalde zich in de 32e minuut uit. Aan de 2-1 ging een prima actie van Stefan v.d. Klooster vooraf. Hij speelde Roderiek Gakeer aan, die bedacht zich geen moment en schoot de 2-1 binnen. In de resterende tijd van de eerste helft waren er nog kansen voor Stefan  v.d. Klooster en Kevin van Iersel. Deze werden niet benut, zodat de ruststand 2-1 was.

Het begin van de tweede helft en zeker de eerste tien minuten, zette Bruse Boys Nieuwdorp onder druk. Zij kregen enkele kansen, maar in de 55e minuut kon Nieuwdorp de voorsprong uitbouwen. Jeroen Verdonk speelde bal op Stefan v.d. Klooster, die zijn schot op de paal uit een zag spatten. De bal kwam weer in het veld en Jeroen Verdonk gaf deze bal op Kevin van Iersel die zijn tweede treffer binnen schoot, 3-1. Bruse Boys probeerde er alles aan te doen om een nederlaag te voorkomen en de druk op de defensie van Nieuwdorp nam toe. Tom Blommaert van Bruse Boys prikte in de 86e minuut de aansluitingstreffer achter Ruud la Grand binnen, 3-2.

Het was nog even billen nijpen voor de mannen van trainer Huib Meerman, maar zonder verder schade op te lopen kon na het laatste fluitsignaal de winst, tot grote vreugde van alles wat Nieuwdorp was, gevierd worden.

Bron: René van der Vliet