Bijna alle jeugdteams winnen

19 september 2016 22:45

Het was de 1e wedstrijddag van de competitie. Het duel van de JO17 werd afgelast in Vlissingen vanwege de droge velden. A.s. woensdag 21 september om 19.30 uur wordt deze (op kunstgras) ingehaald. Pieter de Vos was in zijn nopjes na de winst van zijn JO15 tegen GPC;

" 2-1 winst na goede pot. Terechte winst in het eerste competitieduel". De JO13-1 had een lange reis voor de boeg richting Graauw, maar kwam met een 3-4 overwinning terug naar huis. Job scoorde 2x en gaf ook 2x een assist. De JO13-2 speelde thuis tegen Oostburg-IJzendijke en won met 3-1.
Patrick Hermes: Door de regen van de afgelopen avond en nacht lag het veld er keurig bij, het zonnetje liet zich weer zien vlak voor het beginsignaal. Een leuke en open wedstrijd met aan beide kanten mooie kansen. Wij kwamen op 1-0 en vlak voor rust werd het helaas 1-1. Na de rust bleven we goed voetballen en waren we kwalitatief beter.
Goeie kansen voor beide ploegen en wij scoorden nog 3 keer waarvan 1 afgekeurd. Doelpuntenmakers: Jesse 1 en Yordin 2 keer. Complimenten aan iedereen want zonder wisselspelers en tegen grotendeels 2e jaars houden we de 3 punten in Lewedorp/Nieuwdorp. Ook de JO11-1 haalde de eerste 3 punten. Johnny vd Klooster:" LEBO/SVN U11-1 Serooskerke U-11-2 , Rust 3-1, eindstand 4-3. We begonnen de wedstrijd voetballend goed. Fysiek moeten we nog iets beter leren om de duwtjes enz. op te vangen. De eerste 2 goals kwamen op naam van Sieb die na 2 counters de hele verdediging er uit dribbelde.

Daarna zakten we iets in en lieten we de tegenstander te makkelijk schieten bij de paar tegenaanvallen die we kregen. Hierdoor kwam het op 2-1. Daarna scoorde Sieb de 3-1 doordat we samen veel druk op de tegenstander zetten en door goede combinaties. In de tweede helft zakten we iets in en speelden we duidelijk minder als team. De 4-1 (Sieb) was nog voor ons maar daarna zakten we ver terug en grepen niet goed meer in. De laatste 10 minuten hebben we door hard te werken als team de wedstrijd gewonnen. En werd het uiteindelijk 4-3".
Ook de JO11-2 was op dreef. William Boone: "Lebo/svn/vvBorssele JOo11/2 tegen Kloetinge JOo11/9. Vandaag de eerste competitiewedstrijd. De eerste helft waren we nog redelijk aan elkaar gewaagd en gingen we de rust in met een 3-1 voorsprong. Na rust schoten we uit de startblokken met goede combinaties en goed positiespel. De ballen vlogen achter elkaar in het net met een goed resultaat als einde. Eindstand 12-2. Doelpunten van Milan Boone 5 , Milan Selim 1, Jesse 1, Long 1, Senn 4". Dan de JO09-1: John Bos: JO9-1 tegen Zeelandia Middelburg JO9-4. Leuke gelijkopgaande wedstrijd waar we een aantal keer goed voor de goal kwamen.
Daarvan gingen de meeste naast of op de paal (3x). Gelukkig schoot Robin er wel 2 in dus gingen we rusten met 2-0 voor. In de 2e ging het nog meer gelijk op en werd er aan allebei de kanten 2 keer gescoord. Robin en Rowan allebei eentje. Eindstand 4-2 en een mooi begin van de competitie. Voor de JO09-2 was het best spannend, de eerste competitiewedstrijd.

Vandaag de eerste competitiewedstrijd van O9-2 tegen  'sHeer Arendskerke O9-2. Door de regen van de afgelopen avond en nacht lag het veld er keurig bij, het zonnetje liet zich weer zien vlak voor het beginsignaal. Vele ouders en verdere familie langs de kant en 9 gemotiveerde spelers binnen de lijnen. Alle ingrediënten voor een leuke wedstrijd deze morgen. De tegenstander kwam ten strijde met een meidenteam. Het begin was uitstekend met een doelpunt van Vince die de bal net onder de lat binnen schoot.
Enkele minuten daarna was het weer prijs, Danique tikte de bal net aan de goede kant van de paal binnen. Amilon maakte er zelfs net voor rust nog 3 - 0 van. De tweede helft ging op dezelfde voet verder. De tegenstander kwam nauwelijks over de middellijn, Vince en Fay maakten al snel de 4de en 5de. Halverwege kon 's-Heerarendskerke de eer redden door ook te scoren. Tenslotte bepaalde Keano en Vince de eindstand op 7-1. Al met al een leuke wedstrijd, al was de tegenstand niet al te groot. We hebben 2 teams JO09.
Anja ging met een team richting Arnemuiden. Anja de Vos: J0/07 -2 tegen Arnemuiden: "Leuke wedstrijd alleen verloren met 10- 6 met 6 doelpunten van Gerhani
Verder allemaal goed gespeeld en jullie best gedaan". Remo de Jonge ging met zijn team naar Colijnsplaat: Remo de Jonge: Waanzinnige wedstrijd met een wel heel zwak begin van onze kant. We waren aan het slapen, keken niet naar de bal en vergaten te verdedigen. Dit resulteerde in een ruststand van 5-1. Na rust alle koppies even dezelfde kant opgezet en na een redelijk begin 6-1 achter begon de doelpuntenmachine te draaien. Veel doelpunten en het verdedigen ging ook stukken beter. Allemaal keihard gewerkt om er toch nog een mooi resultaat uit te halen. Eindstand. Colijnsplaatse Boys JO7 -  SJO LEBO/SVN JO7-1.  6-7.

Bron: John de Jager