Gelijkspel laatste thuiswedstrijd (nu met foto's)

8 mei 2016 13:45

Allebei een punt was in feite wel een rechtvaardige beloning voor beide ploegen, die aan het warme weer een extra tegenstander hadden. In het eerste halfuur was Terneuzense Boys gretiger en feller.

Nieuwdorp speelde slordig en leek wat minder geïnspireerd, ondanks dat er nog een
periodetitel behaald kon worden. Na een kwartier mocht Sander Overbeeke vrij
inkoppen en zette de Boys op 0-1. Nieuwdorp kwam goed weg toen na verdedigend
geklungel Terneuzense Boys op de lat schoot.
Het laatste kwartier voor rust kwam er meer evenwicht in de wedstrijd. In de blessuretijd strafte Jean-Paul van As een misverstand in de verdediging van Terneuzense Boys af en kopte de
door Haringman Betonwaren geschonken wedstrijdbal  tegen de touwen.
In de eerste minuut van de tweede helft zette Stefan van de Klooster de thuisclub op 2-1 met een van richting veranderd(e) schot/voorzet. Daarna twee zwoegende ploegen met aan
beide kanten kansen. Met nog zo´n 10 minuten te spelen scoorde Terneuzense Boys
de gelijkmaker. Omdat zij theoretisch nog één punt nodig hadden was het
vasthouden van de 2-2 belangrijker dan gaan voor de winst. De beste kans was
voor Jannick van As, maar de doelman van Terneuzen redde bekwaam.

Volgende week nog uit naar het inmiddels gedegradeerde Zwaluwe. “We” gaan met de bus, opgeven.
kan door je naam te noteren op de lijst die in de kantine hangt.

Ondanks de afwezigheid van onze fotograaf René, hebben we dankzij Boys-Fotograaf Harry Brouns toch foto's van de wedstrijd. Bedankt!!

Bron: Jan Kole