F.C. Axel - Nieuwdorp

23 januari 2016 21:45

Nieuwdorp heeft de punten hard nodig om weg te blijven van de onderste regionen. De eerste competitiewedstrijd na de winterstop was uitgerekend tegen koploper Axel. Vorig seizoen werd tegen deze tegenstander twee keer gelijkgespeeld. Maar helaas, 3-1 was de stand toen de scheidsrechter voor de laatste keer floot tijdens de wedstrijd. In mijn ogen een uitslag die iets geflatteerd was.

Axel, was over de gehele wedstrijd iets sterker, maar Nieuwdorp stelde daar een ongekende vechtlust tegenover. Een vechtlust dat zich niet direct liet uitbetalen in een verdiend doelpunt. De eerste goal van dit duel viel in de dertigste minuut, maar dan voor de thuisclub. De bal belandde, na een voorzet, op het hoofd van spits Ivo Verstraete, die eigenlijk vrij gemakkelijk, binnen kon koppen.

Nieuwdorp bleef vechten voor de gelijkmaker en die kwam er dan ook. Stefan van de Klooster bediende Martijn de Goffau die in de 37e minuut de gelijkmaker binnenschoot. Nieuwdorp kreeg de resterende tijd in de eerste helft nog een paar kansen om met een voorsprong de rust in te gaan. Maar de keeper van Axel stond telkens een treffer in de weg. Terwijl diep in blessuretijd, het was de 47e minuut, toen Axel via een onhoudbaar mooi schot van Maik de Wolf op een 2-1 voorsprong kwam. Na deze treffer floot de scheidsrechter voor een welverdiende rustpauze.

De tweede helft was ook het aanzien meer dan waard. Wederom een strijdend Nieuwdorp, dat zich beslist niet gewonnen gaf en Axel dat voetballend op jacht ging naar nog een treffer. Beide ploegen kregen kansen om te scoren, zodat het tot de laatste seconde spannend bleef. Ondanks dat de druk van Nieuwdorp toe nam, om de gelijkmaker op het bord te krijgen, was het de ingevallen Urmelon Martis, die na een vrije doorloop, keeper Ruud la Grand kansloos liet en in de 97e minuut de eindstand bepaalde, 3-1.

Terugkijkend op deze wedstrijd, kunnen de spelers van Nieuwdorp, ondanks het verlies, terugkijken op een goede wedstrijd. Er werd vechtlust getoond, er werd manmoedig gestreden en dat geeft hoop voor de toekomst!

Bron: René van der Vliet