Nieuwdorp 3 – VCK 5

17 december 2015 20:15

Zaterdag 12 december stond de wedstrijd tegen de ongeslagen koploper VCK 5 voor de derde keer op de planning. De twee eerder geplande ontmoetingen werden afgelast wegens erbarmelijke weersomstandigheden. Drie keer is scheepsrecht, dus konden we vol aan de bak tegen deze uitgesproken titelkandidaat.

28 punten uit 10 wedstrijden voor VCK 5. Met deze informatie in het achterhoofd werd door de technische staf een nieuw strijdplan bedacht onder het genot van een bakje koffie. Een meevaller dit weekend was dat we in tegenstelling tot voorgaande weken geen spelers hoefden af te staan, waardoor we met een ruime selectie aan de aftrap stonden.

Dat iedereen er zin in had bleek met name uit de inzet die we leverden en het vermogen om elkaar te helpen waar dit nodig was. Natuurlijk heeft VCK een goede ploeg. Dit was zeker te merken in het veld, maar vooral door het balbezit. Hele grote kansen konden ze niet creëren. Bij een snelle uitval van ’t derde deelden we een eerste waarschuwing uit. Nick Meijers ging goed door op de linkerflank en kwam 1op1 met de keeper. Helaas had hij klapschaatsen onder in plaats van kicksen waardoor hij niet staande bleef. Niet veel later wist Arjen Koppejan toch de 1-0 binnen te werken met een van richting veranderd schot. Met veel strijd en beleving hielden we de voorsprong vast tot de rust. Net voor rust moesten we noodgedwongen voor de eerste maal wisselen. Leon had problemen met de kuit, maar werd soeverein vervangen door Pieter van Ginkel. In de rust voerde coach Wesley nog vier wissels door. Met deze nieuwe krachten gingen we wederom de strijd aan met de koploper die zeker niet voor minder dan drie punten naar Nieuwdorp was gekomen.

In het begin van de tweede helft zag het massaal opgekomen publiek hetzelfde spelbeeld. VCK had de bal en Nieuwdorp weerde zich kranig. Waar mogelijk probeerden we er snel uit te komen. Gelukkig had Robin Franse zijn brommer bij, want die jongen was niet te houden. Na één van zijn rushes zette hij perfect voor op Mark Heijstek. Met een tegendraadse kopbal wist hij de 2-0 op het bord te zetten. Helaas moest Mark niet veel later met een blessure het strijdtoneel verlaten. Hij werd vervangen door Adriaan Mol. Wie kent hem niet? 0 trainingsminuten, 0 wedstrijdminuten, maar hij ging vol de strijd aan.

Robin Franse bleek nog wat benzine in de tank over te hebben, want hij ging vol voor een bal die volgens vrijwel alle anderen over de achterlijn zou gaan. Robin geloofde er terecht in, schakelde een tandje bij en leverde een tweede assist af. Dit maal op Marius Benjert, met een verwoestende uithaal in het dak van de goal maakte hij een einde aan het geloof van de koploper in een goed  resultaat.

Een klasse teamprestatie waarin alle iedereen van Nieuwdorp 3 een compliment verdiend voor de geleverde inzet en beleving. Volgende week weer graag!

Bron: Wesley Priester