Nieuwdorp - De Meeuwen

12 december 2015 21:30

De hoop was, dat Nieuwdorp thuis tegen De Meeuwen uit Zoutelande, de drie punten in eigen zak zouden steken. Omdat dit de laatste thuiswedstrijd in 2015 was, zou men met een lekker gevoel de winterstop in kunnen gaan. Helaas, het liep iets anders.

De supporters van beide verenigingen hadden nog net of nog net niet hun plaats ingenomen, of Nieuwdorp keek al in de derde minuut tegen een 0-1 achterstand aan. Slordig balverlies van Nieuwdorp op het middenveld lag ten grondslag aan dit doelpunt. Een steekbal op Menno de Nooijer en die wist welraad met dit buitenkansje. Negen minuten later werd het 0-2 door Robin Dek, die uit een corner kon scoren.

Nee, de eerste twaalf minuten van deze wedstrijd waren er nog geen hoogtepunten van de thuisclub te zien. Of het moet een actie van Janick van As zijn geweest die op de keeper van De Meeuwen stuitte. Na een kwartier in de eerste helft werd Nieuwdorp wat feller en probeerde al combinerend de weg naar het “vijandige” doel te vinden. Dat lukte in de 26e minuut. Een voorzet van Janick belandde bij Arjan Franse die zijn schot geblokt zag. De bal kwam voor de voeten van Martijn de Goffau en die schoot de 1-2 binnen. Martijn maakte ook de gelijkmaker. Dat deed hij in de 32e minuut door drie spelers te omspelen en op de rand van de 16 meter beheerst binnen te schieten. 2-2 was ook de ruststand.

In de tweede helft kreeg Nieuwdorp kansen om op voorsprong te komen. Maar de gasten uit Zoutelande bleven ook gevaarlijk. Menno de Nooijer zag zijn inzet uit het doel worden gegleden door Jeroen Verdonk. Terwijl in de 65e minuut een doelpunt van Nieuwdorp werd afgekeurd om dat Janick, volgens de scheidsrechter, hinderlijk buitenspel zou hebben gestaan. Een paar minuten later gaf Roy de Smit een prima steekbal op Janick, die helaas net iets te laat aan de bal kon komen, zodat de keeper van De Meeuwen redding kon brengen. In de 72e minuut kreeg Koen Francke rood (2x geel) en kreeg Nieuwdorp de kans om met een man meer de winst alsnog uit het vuur te slepen.

De wedstrijd was 78 minuten oud, toen Robin Davidse nog een grote kans kreeg om de wedstrijd in het voordeel van De Meeuwen te beslissen, maar Ruud la Grand zette daar met zijn voet een stokje voor. Het was de 86e! minuut dat Eddy Matthijse, nadat Matthijs van de Dries tot twee keer toe redding op de lijn had gebracht, die het vonnis over Nieuwdorp velde. Zijn kopbal betekende 2-3 winst voor De Meeuwen. De resterende tijd ging Nieuwdorp nog wanhopig op zoek naar de gelijkmaker, maar die bleef achterwege. Zelfs met de wedstrijdbal die dit keer was geschonken door Sjaak en Henk Schipper.

Een paar weken rust om de accu en motor weer op te laden voor de tweede helft van deze competitie. Ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal goed komt.

Ik wens iedereen fijne feestdagen en een gezond, goed en sportief 2016!

Bron: René van der Vliet