Nieuwdorp 2 - Dauwendaele 3

5 november 2015 23:00

Zaterdag 31 oktober, na een weekend rust te hebben gehad in verband met beker/inhaal, stond de thuiswedstrijd tegen Dauwendaele 3 op het programma. In eerste instantie leek het erop dat Leon nog niet fit was en Pieter zijn plaats wederom onder de lat moest innemen, maar Leon bleek toch fit te zijn en zo kon Pieter worden doorgeschoven naar het middenveld.

Nieuwdorp is wisselvallig begonnen aan de competitie en er telde maar één ding: Winnen van de nummer 3 Dauwendaele.

Nieuwdorp begon goed aan de wedstrijd en liet meteen zien wat het doel was vanmiddag, namelijk de punten in Nieuwdorp houden. In het eerste half uur van de wedstrijd leidde dit tot een veldoverwicht en wat kleine kansen. Dauwendaele stelde daar zeer weinig tegenover. Na een half uur spelen kwam de bal vanaf links rond de zestien meter terecht. Jeffrey  ging goed door en pikte de bal op. Hij omspeelde de keeper en schoot de bal via een Dauwendaele been over de lijn. De eerste goal van de middag was een feit en tien minuten later lag de tweede er ook in. Michey werd aan de rechterkant aangespeeld en gaf een lange bal aan de diep gelopen Jurian. Hij faalde niet oog in oog met de doelman en schoot de 2-0 op het scorebord. Op slag van rust schoot Bart de 3-0 met de punt van schoen binnen na een goede pass van Pieter.

In de rust werd Nick v E gewisseld voor Jeroen. Nieuwdorp begon slordig aan de tweede helft en na vijf minuten kreeg Dauwendaele een corner. Jeroen duwde zijn tegenstander naar de grond en de scheidsrechter oordeelde een strafschop. Deze werd benut door Dauwendaele en dat betekende de 3-1. Vervolgens kwam ook Nick M. in de ploeg voor Rik. Diezelfde Nick gaf in de 70ste minuut een diepe pass van achteruit op de diep gelopen Jurian die zo alleen op de keeper af kon en de 4-1 binnenschoot. Door een fout achterin van Dauwendaele kon Bart in de 75ste minuut de bal oppikken. Hij gaf de bal af aan Jurian die de 5-1 scoorde. In dezelfde minuut kwam Dauwendaele nog terug tot 5-2. Pieter (Veltman) verraste bij de eerste paal Leon uit een corner van Dauwendaele met  een prachtig hakje in zijn eigen doel.

Een goed resultaat door een prima eerste helft, gevolgd door een mindere tweede helft.

Bron: Johan Niewenhuijse