Nieuwdorp 3 - Hoedekenskerke/Kwadendamme 3

5 november 2015 14:30

Zaterdag 31 oktober, een prachtige dag om te gaan voetballen tegen Hoedekenskerke/Kwadendamme 3. Donderdag vooraf leken we te moeten starten met 12-13 man dus voor de zekerheid wat oudgedienden opgetrommeld, andere mensen overgehaald, blijken we op de wedstrijddag met 18/19 man te staan. Één voordeel des te groter de groep des te gezelliger nadien.

Na een paar kleine mogelijkheden over en weer in de eerste helft, waarin de ruimtes op het middenveld gigantisch groot waren, kwam de wedstrijd in balans. Op enige moment zien wij langs de kant Martin de Hamer een sprint aanzetten als in zijn jonge jaren. Hij zag zeer scherp dat de doelman van de tegenstander voornemens was de bal lang te spelen omdat de meesten van SVN in vooruit geschoven positie stonden. Helaas zag onze vlagger niet dat hierdoor de spits van Hoedekenskerke een meter of 3 tot 4 buitenspel kwam te staan en hierdoor vrij voor Ruben de bal kon inschieten. 0-1.

2e helft met een aantal verse krachten van start en meteen werd de druk opgevoerd. Mark Niewenhuijse zorgde voor een betere balans op het middenveld en SVN kon Hoedekenskerke vast zetten. Nadat een eerst corner van rechts niet goed werd genomen zijn we terug gevallen op de oude tactiek: Steef neemt de corners. 1e mogelijkheid uit de corner Michel van Leeuwen : 1-1 mooie corner en nog fraaier ingekopt.

Wedstrijd wordt wat onvriendelijker terwijl daar in eerste instantie weinig aanleiding toe leek te zijn, totdat de nummer 31 van de tegenstander besloot Mark na te schoppen en de halve familie Niewenhuijse verhaal kwam halen (overigens terecht). De scheids had de overtreding al toegekend aan de tegenstander, dus deze mocht hem ook nemen, maar een uitsluiting van nr 31 had niet misstaan. Omdat de meesten toch wel bezig waren met het voorval besloot Theo te staken maar door diverse spelers is hij toch weer overgehaald verder te gaan. Eigenlijk vrij kort daarachteraan vallen de 1-2 en 1-3.

Bron: HJ Hoondert