Nieuwdorp 2 – Axel 3

13 oktober 2015 23:00

Zaterdag 10 oktober. Vandaag moeten we tegen Axel 3. Zij hebben alles nog verloren, dus hiertegen moeten punten te halen zijn. Ons elftal kent ten opzichte van vorige week nogal wat wijzigingen, door tal van afwezigen. Keeper Leon is door naar het eerste, hierom staat Pieter vandaag onder de lat. Vanuit het derde zijn Coen en Marius doorgeschoven. Opdracht van de dag: onderschat de tegenstander niet.

In het begin heeft Axel er nog zin in, vanaf de aftrap tikken ze de bal even makkelijk rond. Na een paar minuten nemen wij dit over en hebben we controle over de wedstrijd. Tot de rust vooral oppassen voor wat lange ballen en even opletten bij een paar corners.
Na 10 minuten spelen een schot van Nick Meijers, vandaag rechtshalf, deze wordt nog gekeerd, bal komt terug op de 16 en Jeffrey schiet bal beheerst binnen. Na kwartier kan Bart alleen op de keeper af, maar inzet wordt gekeerd. In de 22ste minuut wordt Nick van E. binnen de 16 onderuit gehaald, penalty.
Helaas voor Nick einde wedstrijd, ook wordt de penalty nog gemist, Michey schiet de bal wat zacht in. Gelukkig voor Michey schiet hij de volgende voorzet, van Jasper, mooi diagonaal binnen. Ruststand: 2-0.

Na rust een waar kansenfestival, het duurt tot de 60ste minuut voordat Bart een voorzet van Pascal binnen werkt. In de 75ste minuut gaat de laatste man op de bal staan, Bart neemt bal over en scoort. Bij de eerstvolgende aanval maakt Pascal er 5-0 van. Ook Pascal maakt de 6de nog via een één-tweetje met de paal. Kortom: prima resultaat, alleen veel kansen nodig.

Bron: Martien Geelhoed