Doelpuntenfestival in Klundert

20 september 2015 17:30

Het kunstgras van de voetbalvereniging Klundert lag er nog net zo bij als ca. 5 jaar geleden toen Nieuwdorp daar een beslissingswedstrijd voor promotie moest spelen. Rubber korreltjes sprongen op als de bal op het gras plofte. Maar wat nog belangrijker was, dat de Nieuwdorp bank opsprong na nog minder dan 3 minuten speeltijd.

Een lange bal werd door Niels doorgekopt en kwam voor de schietgrage schoenen van Stefan. Pats 0 -1. Nieuwdorp bleef geconcentreerd voetballen waar Klundert een beetje chaotisch de aanval zocht. Toch was het weer Stefan die in minuut 22 op randje niet-buitenspel vrij voor de keeper kwam. De keeper kon ditmaal redden. In de 31 ste minuut was het toch weer raak. Ditmaal uit een penalty  genomen door Stefan. Janick was in het strafschopgebied onreglementair  benaderd. 5 minuten later scoorde Stefan een loepzuivere hattrick.
Een verre ingooi van Roderiek werd door Niels doorgekopt naar Stefan en die had de smaak te pakken, dus 0-3 en dat werd ook de ruststand. Wie dacht dat daarmee  de doelpuntenhonger  van Nieuwdorp was gestild had het mis. Stefan kon na een goede  aktie de bal voorzetten op Janick die  voor 0-4 zorgde. Klundert ging alles of niets spelen ,geholpen door de Nieuwdorp verdediging die de concentratie even kwijt was werd het 1-4 en vlak daarna zelfs 2-4. In de 55ste minuut  kopte Janick een op maat gegeven voorzet binnen.

Een kwartier voor het einde kwam Klundert op 3-5 door  een penalty .Volgens eigen zeggen van Ruud was het houden van de tweede penalty een kwartiertje later een noodzaak om Klundert  niet te dicht bij te laten komen, dus zo gezegd zo gedaan. Inmiddels  waren Martijn de Goffau en Guus van Hecke als verse krachten er ingekomen , even later gevolgd door Jean Paul van As. In de 90 ste minuut  zorgde Janick voor  de genadeklap, door zijn  hattrick te scoren. 3-6. Een uitslag om nog even van na te genieten.

Bron: Hans Nieuwenbroek