Nieuwdorp - F.C. Axel

13 september 2015 13:45

De kampioen van vorig jaar was zaterdag de tegenstander van promovendus Nieuwdorp. Laat ik meteen maar de einduitslag vermelden van deze ontmoeting, 2-2. Je zou denken dat het een gelijkopgaande wedstrijd was, maar over de hele wedstrijd gezien, waren de gasten uit Axel de betere ploeg.

Toch kwam het elftal van trainer Huib Meerman in de eerste helft, wel-is-waar tegen de verhouding in, op een 1-0 voorsprong. In de 32e minuut gaf Martijn de Goffau een heerlijke steekbal op Stefan van de Klooster die dit buitenkansje niet onbenut liet, 1-0.

In de 37e minuut verdubbelde Nieuwdorp de voorsprong met behulp van de keeper van Axel. Deze greep bij een hoge bal mis en het was Martijn de Goffau die de 2-0 dankbaar binnen schoot. Hierna ontspon zich een zenuwachtige fase. Axel ging wanhopig, maar wel voetballend op zoek naar de 2-1, terwijl de thuisclub alle zeilen moest bij zetten om met de verkregen voorsprong de rust in te gaan. Dat lukte.

De tweede helft werd het “billen knijpen" voor de thuisploeg. Axel voerde de druk op en Nieuwdorp werd op eigen helft teruggedrongen. Het was de 61e minuut, dat Axel de aansluitingstreffer kon maken, 2-1. Nieuwdorp kreeg na deze treffer nog enkele kansjes om de voorsprong uit te bouwen, maar het was de tegenstander die in de 79e minuut de gelijkmaker achter Ruud in het Nieuwdorpse doel schoot, 2-2.

Naar gelang het eind van de wedstrijd naderde, werd het steeds spannender. Zeker voor het doel van Nieuwdorp. Iedereen verlangde naar het eindsignaal, want een punt was toch mooi meegenomen. Met veel kunst en vliegwerk lukte het dan ook om een gelijkspel uit het vuur te slepen. Het kostte kracht en inzet van Nieuwdorp, maar het elftal bleek vandaag uit het goede hout gesneden te zijn. Chapeau!

De wedstrijdbal van deze spannende wedstrijd was geschonken door ASSIST.

Bron: René van der Vliet