Nieuwdorp - Duiveland (Beker)

29 augustus 2015 22:00

De bekerwedstrijd Nieuwdorp-Duiveland eindigde in 2-2. Onder prima weersomstan-digheden, zagen de toeschouwers Niels Mulder een voorzet van Matthijs van de Dries in het doel van Duiveland werken.

Nieuwdorp had in deze fase het betere van het spel en had net zoals in de voorgaande wedstrijden eerder ruimer afstand van de tegenstanders uit Oosterland moeten nemen. Frank Oostdijk knalde snoeihard een terugspringende bal van de keeper van Duiveland binnen, 2-0. Nieuwdorp leek hierdoor op rozen te zitten, maar scheidsrechter Wim Broekhoven liet keeper Ruud la Grand, na een botsing met een speler van Duiveland, een rode kaart zien, zodat Nieuwdorp verder moest met 10 man. Frank Oostdijk nam de plaats van Ruud in en deed het nog niet eens onverdienstelijk. Ruststand 2-0.

Duiveland probeerde de man meer situatie uit te buiten door meer pressie te zetten op de verdediging van Nieuwdorp. Nieuwdorp echter kwam duidelijk een man te kort in aanvallend opzicht. In de 54e minuut scoorde Duiveland de aansluitingstreffer en vier minuten later was de stand gelijk, 2-2. Nieuwdorp liet het er niet bij zitten en Stefan van de Klooster had helaas zijn vizier nog niet op scherp staan. Overigens stond ook nog tot drie keer toe de paal in de weg voor een Nieuwdorps doelpunt.

Na 100 minuten floot de scheidsrechter af en was de eindstand bereikt, 2-2.

Volgende week de competitiestart uit tegen SSV’65, vriendschappelijk werd er eerder van verloren. Ik ga er van uit dat er een gezonde revanche gedachte heerst en dat er lekker gescoord gaat worden, maar wel door Nieuwdorp

Bron: René van der Vliet