Nieuwdorp - Duiveland

30 mei 2015 21:30

Er is nog niets beslist wie er promoveert naar de tweede klas van het zaterdagvoetbal. De eerste wedstrijd tussen Nieuwdorp en Duiveland eindigde in 3-3. Ook nu was er van mooi voetbal eigenlijk geen sprake. Het was meer spannend dan mooi. Maar dat zie je vaker bij dit soort belangrijke wedstrijden.

De eerste helft was het aanzien nog wel waard. Beide ploegen hadden er zin in en zochten veelvuldig de aanval op. Toch kreeg ik de indruk dat het elftal van trainer Thomas de Ridder wat gespannen aan deze wedstrijd was begonnen. Door een paar knullige momenten in de achterhoede van Nieuwdorp, keek de thuisploeg binnen zeven minuten na de aftrap, al tegen een 0-2 achterstand aan. De trouwe volgers van Nieuwdorp weten inmiddels uit het verleden, dat dan de ruggen worden gerecht. Zo ook nu weer. Martijn de Goffau scoorde in de 11e minuut de aansluitingstreffer, 1-2. Nieuwdorp probeerde meer druk op de defensie van Duiveland te zetten, maar moesten tegelijkertijd oppassen voor de gevaarlijke counters van de Duivelanders.

Een schot van Stefan van de Klooster werd op het laatste moment van de lijn gehaald en een kopbal van Arjan Franse werd een prooi voor de keeper van Duiveland. Toch kwam nieuwdorp nog voor de rust op gelijke hoogte. Ruud la Grand was in de 30e minuut voor het doel van Duiveland niet af te stoppen en zijn tik tegen de bal betekende 2-2.

De tweede helft was wel en niet spectaculair. Niet omdat het voetballend niet al te veel meer voorstelde en wel omdat er nog twee keer werd gescoord. Eerst was het Frank Oostdijk die voor Nieuwdorp, na een mooie actie van Stefan van de Klooster knap binnenschoot wat 3-2 betekende. Voordat het 3-3 werd, waren er aan beide kanten wat kansen, maar het vizier stond duidelijk bij zowel Nieuwdorp als Duiveland niet op scherp. Toch kwam de gelijkmaker nog op het scorebord. Met nog vijftien minuten voor de boeg, schoot Ronald Zwager, met zijn derde doelpunt van deze middag, zijn elftal naar 3-3. Dat was ook de eindstand van deze wedstrijd.

Volgende week dan Duiveland-Nieuwdorp, een alles beslissende wedstrijd, die gewoon met 0-0 begint. Maar wie uiteindelijk aan het langste eind zal trekken durf ik nu nog niet te voorspellen.

Bron: René van der Vliet