5e plaats voor Nieuwdorp 1

14 april 2024 21:00

Nieuwdorp 1 - Wemeldinge 1 2-1
Mede door een 2-1 overwinning op Wemeldinge heeft Nieuwdorp 1 nu 37 punten uit 21 wdstrijden verzameld. Een aantal op trots op te zijn. Genoeg om met een gerust hart de competitie uit te spelen. De verschillen tussen plek 3 t/m 7 zijn klein.

Pupil van de week: Romy Gakeer

Wedstrijdbal: Adriaan Mol.

Scoreverloop:
5e minuut: 1-0 Janick van As

10e minuut: 1-1 Barrie Vleugel

35e minuut: 2-1 Gerben Nicolaesen

Voetballend was Nieuwdorp beter en creëerde het ook de beste mogelijkheden. Vrij vroeg in de wedstrijd bediende Jerzy Traas Janick van As en die zorgde voor 1-0. Die voorsprong duurde niet lang, want Barrie Vleugel profiteerde van een miscommunicatie bij Nieuwdorp en kon eenvoudig voor de gelijkmaker zorgen. Gerben Nicolaesen maakte voor rust nog de 2-1.

In de tweede helft voetbalde Nieuwdorp veel kansen bij elkaar. Echter stond het vizier niet op scherp en bleef Wemeldinge in leven zonder dat het echt gevaarlijk kon worden.

Door deze overwinning staat Nieuwdorp nu met 37 punten uit 21 wedstrijden op een veilige 5e plaats.

Het verschil met Goes ( 4e met 38 punten) en Kruiningen ( 3e met 37 punten) is klein.

Met nog 5 wedstrijden te gaan( Apollo 69; GPC; Kruiningen; Nieuwland en Veere) wacht Nieuwdorp een zwaar maar interessant programma.

Met een aantal goede uitslagen zit er misschien nog wel meer in.

Voor de 3e periode is Nieuwland de grote concurrent. Die hebben al 4 punten meer; op 18 mei uit naar Nieuwland kan zo maar een belangrijke pot voetbal zijn.

Helaas geen foto serie deze keer. Rene en Liesbeth hadden verplichtingen bij Goes zondag.

Wg. Peter de Vos