“De beste ploeg waar we tegen gespeeld hebben”.. Kruiningen 1 – Nieuwdorp 1 0-5

10 december 2023 18:15

In de bestuurskamer na afloop van de zeer natte bedoening was de conclusie van het Kruiningen bestuur duidelijk:
Een zeer verdiende nederlaag van hun vlaggenschip tegen een superieur Nieuwdorp.

Op een zeer natte Kruse Mat was het in de beginfase allemaal Nieuwdorp wat de klok sloeg.
Al na 3 minuten kreeg Ruud van dichtbij een enorme kans; maar zijn inzet ging over.
Even later was het wel raak.

De bal belandde in de 7e minuut via een kluts voor de voeten van Nino de Jonge die mat een simpel tikje de keeper het nakijken gaf.
Dit gaf de burger moed en toen Ruud enige tijd later de 0-2 binnen tikte was Kruiningen eigenlijk al verslagen.
Zeker toen Ruud met de kop zijn 2e doelpunt voor 0-3 zorgde en Janick in de 40e minuut zijn steentje bijdroeg en 0-4 op het score bord schoot.

Het eerste kwartier na rust was voor Kruiningen maar het leverde door goed werk achterin geen tegen doelpunt op.
Toen Pieter de Vos in de 62e minuut voor de 0-5 zorgde was het verzet van de geel-zwarten ( zeker toen Brian Leendertse met 2x geel vanaf moest)  gebroken.

Nieuwdorp kreeg vooral in de counter nog wel een aantal aardige mogelijkheden om de stand verder uit de breiden maar door te gehaast en verkeerde keuzes bleef het bij 0-5.

Dit resultaat brengt Nieuwdorp op de 3e plaats in $B.
Door het verschil in wedstrijden is de stand nog vrij onoverzichtelijk; maar deze plaats is beslist een opsteker voor de 2e helft van de competitie.
Deze begint met een uitwedstrijd tegen Veere (20/10); MZVC (23/1, ook uit); Nieuwland ( 27/1 thuis)..