Snel beslist

27 november 2023 22:00

De thuiswedstrijd tegen Apollo’69 was vijf minuten oud of Nieuwdorp keek al tegen een 0-2 achterstand aan.
Twee mindere momenten in de verdediging van de thuisclub stonden aan de basis van de snelle voorsprong van de gasten uit ’s Gravenpolder door Rick Jonker die twee keer scoorde.

Na een half uur spelen werd het voor Nieuwdorp nog erger en was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld, voordat de eerste helft was afgelopen. David Tolhoek en nogmaals Rick Jonker zetten Apollo’69 op een 0-4 voorsprong.

Nieuwdorp probeerde het wel maar soepel ging het allemaal niet.

Apollo’69 zat de tweede helft in een luxe zetel en kon rustig de druk van Nieuwdorp afwachten. De thuisploeg had veelvuldig de bal, maar de beste kansen waren voor de bezoekers. Bart Otte deed tien minuten voor tijd wat terug. (1-4)

Marcus Joosse maakte in blessuretijd 1-5. Maar Gerben Nicolasen bepaalde met een van richting veranderde vrije trap de eindstand op 2-5.

Volgende week uit naar GPC, dan zal er toch uit een ander vaatje getapt moeten worden.

Foto's en verslag René en Liesbeth van der Vliet