Wemeldinge - Nieuwdorp 1-6

19 november 2023 11:30

Yordin steelt de show met drie assists; Jerzi goede 2e met twee panklare voorzetten.

Het weer was niet echt om over naar huis te schrijven toen de wedstrijd begon.
De regen van de afgelopen weken had het veld behoorlijk sompig gemaakt.
Dat had zelfs nog van invloed op het score verloop.
Toen na een half uurtje Janick na een goede combinatie de bal in de hoek wilde schuiven ( en al aan 0-3 dacht) smoorde de bal op enkele centimeters van de doellijn in de blubber en bleef het 0-2.

Deze 0-2 was al in de eerste 10 minuten opgebouwd. Beide keren was Ruud la Grand de maker.

In de 4e minuut klutste de bal via de Wemeldinge verdediging in zijn voeten en in de 9e minuut schoof Jerzi Traas de bal op een presenteer blaadje voor zijn voeten.

Het ging allemaal best gemakkelijk. Eigenlijk te gemakkelijk. Langzaam worstelde Wemeldinge zich uit de wurggreep van Nieuwdorp.

Doordat het 3e doelpunt achterwege bleef ( zie boven) bleef het tot de rust 0-2.

Na de rust en zelfde spelbeeld. Nieuwdorp de betere ploeg maar echt doorpakken en de wedstrijd op slot gooien gebeurde niet.

Het was dan ook Wemeldinge die na een kwartier de aansluitingstreffer kon maken door het benutten van een penalty. Thomas van Dijke was de maker.

Wakker geschrokken door deze tegenslag sloeg Nieuwdorp even later terug.

Met een mooie passeer actie en een dito voorzet stelde Yordin Nino in staat om de 1-3 in te koppen.

Daarmee was de wedstrijd beslist. Zeker toen Yordin dit in de 65e en 72e minuut herhaalde. Nino en  Jerzi 1-4 en 1-5 .

In deze fase had de score nog hoger op kunnen lopen.

Max teisterde na een snelle counter de dek lat; anderen kregen nog kansen en de Wemeldinge keeper had nog een “ Verbruggentje” die net naast ging.

In de slotminuut beloonde Janick zichzelf en Nieuwdorp: (1-6)

Een mooie overwinning met ( mede door het verlies van Veere en GPC) gevolgen voor de stand in 4B.

Ondanks dit verlies wint Veere de 1e periode ( Gefeliciteerd !)

Het linkerrijtje ziet er nu als volgt uit:

1. Veere 19 uit 8 ( +19)
  2. GPC 19 uit 8 (+12)
  3. Nieuwdorp 17 uit 8 ( +15)
  4. Kapelle 16 uit 14 (+14)
  5. Kruiningen 14 uit 8 (=5)
  6. Goes 12 uit 8 (0)
  7. Wemeldinge 12 uit 8 (-8)
  8. Apollo 11 uit 7 (+5)

De verschillen zijn klein. Nieuwdorp staat op een keurige 3e plaats.

De komende weken zijn cruciaal; bijna wekelijks een tegenstander uit dit rijtje t.w.

25/11: Nieuwdorp-Apollo 69

2/12: GPC – Nieuwdorp

9/12: Kruiningen- Nieuwdorp

20/01: Veere – Nieuwdorp.

Ter info:

Veere wint deze 1e periode. Deze ging over 8 wedstrijden.

Er volgen nog 2 periodes; elk van 9 wedstrijden.

Veere doet niet meer mee voor deze 2e en 3e periode.

Als blijkt dat Veere aan het einde van de rit kampioen is geworden neemt de eerst volgende in de EINDSTAND ZONDER PERIODE KAMPIOENSCHAP dit periode kampioenschap van Veere over.

PdV