Verdiende overwinning brengt Nieuwdorp op de 3e plaats in 4B.

15 november 2023 17:30

Goes 1- Nieuwdorp 1 0-4
Ook de Goes aanhang en staf was na afloop unaniem van mening dat Nieuwdorp 1 verdiend gewonnen had.
Na de nederlaag tegen Kapelle en het gelijke spel tegen Noormannen stond er best wat druk op de formatie van trainer Tom Koelen. Verlies op deze regenachtige dinsdagavond zou een flinke duikeling op de ranglijst tot gevolg hebben. Gelukkig voor alles wat Nieuwdorp een warm hart toedraagt was dat niet het geval.

Op het kunstgras veld van SSV 65 bleek al gauw dat Nieuwdorp zich niet echt ongerust hoefde te maken.

Wel was het oppassen geblazen maar achterin met Teun, Arjan ( centraal) en Max/Roderiek (op de vleugels) begon Nieuwdorp geconcentreerd aan de wedstrijd en mede dankzij keeper Senna gaf dat een geruststellend gevoel.

In de beginfase speelde het spel zich vooral op het middenveld af en bleek Goes meer passie en duel kracht in de strijd te gooien; waardoor echte kansen ontbraken.

Na een kwartier kwam er een grote kans voor Janick die na een goed “doorkopwerk” alleen op de Goes keeper af  mocht gaan. Zijn schot van 16 meter ging net naast.

Even later eenzelfde scenario toen Roderiek met een steekbal Janick bediende. Helaas weer niet tussen de palen.’

Omdat Goes hier weinig tegenover kon stellen was het wachten op het eerste doelpunt.

Dat kwam toen Jerzi in de 30 minuut op rechts met een goede actie de bal op een presenteerblad aanbood aan Nino de bal in het doel schoot. Even later ( 39e minuut) was het weer Jerzi die vanaf de achterlijn de bal voorgaf op Janick, die vanaf randje 16 de bal de keeper het nakijken gaf.

Met een 0-2 stand werd er gerust.

Kort na de rust mocht Gerben een vrije trap nemen op de rand van de 16 en met een keurige boog schoot hij de derde voor Nieuwdorp binnen.

Toen het even later 0-4 werd door Nino was de wedstrijd gestreden.

Trainer Tom bracht Rik,Jeffrey,  Yordin en Julian nog in het veld en zonder al te veel problemen werd de wedstrijd uitgespeeld.

Een prima overwinning. Door dit resultaat stijgt Nieuwdorp 1 naar de 3e plaats op de ranglijst achter Veere en GPC.