Spanning in de top:

14 oktober 2023 22:00

De topper in de vierde klasse B tussen nummers één en twee Kapelle en Apollo’69 is geëindigd in een 1-1-gelijkspel. De andere ploeg die nog niet verloren had, Nieuwdorp, kon niet profiteren. Het speelde met 1-1 gelijk tegen Waarde. Veere won met 0-3 bij MZVC en heeft net als Kapelle, Apollo’69 en Nieuwdorp nu tien punten uit vier wedstrijden. Goes versloeg Wemeldinge in een wedstrijd vol kansen met 4-2 en GPC Vlissingen was met 3-1 te sterk voor De Noormannen. Rillandia en Kruiningen maakten er een leuke wedstrijd van en deelden de punten: 3-3. Nieuwland boekte de eerste overwinning van het seizoen na een 0-3-zege bij hekkensluiter Jong Ambon.

Waarde-Nieuwdorp 1-1: Waarde hanteerde vanaf het begin de lange bal en probeerde daarna meteen de tweede bal weer te veroveren. Nieuwdorp had het daar een groot deel van de eerste helft lastig mee. Nadat ze het onder controle kregen zorgde Jerzy Traas voor de 0-1. Ruud La Grand mistte en opgelegde kans op 0-2 en aan het begin van de tweede helft viel de gelijkmaker. Na snel omschakelen prikte Davey Tolhoek de gelijkmaker tegen de touwen. Nieuwdorp kreeg daarna nog de grootste kansen, maar Waarde hield stand en pakte zo het eerste punt van het seizoen.

Foto's René en Liesbeth v/d Vliet
Bron: PZC.nl