De eerste drie punten zijn binnen.

23 september 2023 23:30

Het was geen fantastisch duel tussen Nieuwdorp 1 en MZVC’11 tijdens de openingswedstrijd van het seizoen 2023-2024.
Beide ploegen waren nog echt op zoek naar de juiste combinaties. Want je medespeler bereiken met een korte of lange pass bleek vanmiddag toch wel moeilijk.
Af en toe waren er aantrekkelijke duels en/of aanvallen te zien, maar veel kansen leverde dat dan weer niet op.

Tot dat Yordin de Hamer de thuisploeg op een 1-0 voorsprong zette na een minuut of éénentwintig in de eerste helft. MZVC’11 probeerde nog voor de rust de stand in evenwicht te brengen, maar dat lukte niet. Net zo min dat het Nieuwdorp niet lukte om de voorsprong uit te bouwen.

Na de thee werd het allemaal niet beter. Op zich is dat niet zo vreemd, want de eerste wedstrijd is vaak de moeilijkste. Een elftal moet groeien naar gelang de competitie vordert.

Of je nu met de punt naar voren of naar achter speelt, scoren is toch de bedoeling en dat deden de ploegen niet meer in de tweede helft.

Ook de vele wissels, bij zowel Nieuwdorp als MZVC’ 11, maakte niets meer uit voor wat de eindstand betrof.

Nieuwdorp startte de competitie goed door de drie punten in Nieuwdorp te houden.

Foto's René en Liesbeth van der Vliet