Uitblinker Franse houdt Nieuwdorp in de race voor de volgende ronde

6 september 2023 10:00

Nieuwdorp 1 - HBC 22 1e ronde Beker: 2-2
We moesten er lang op wachten.
Pas in de 88e minuut beloonde Arjan zichzelf en Nieuwdorp met de verdiende gelijkmaker en houdt daarmee de hoop op het bereiken van de 2e ronde in leven.
Zaterdag a.s. 9 september naar Spui dat de 1e wedstrijd met 2-3 van Goes won.

Nieuwdorp begon deze 1e beker wedstrijd met de vogende spelers:

Senna Litooy (doel) ; Teun Rentmeester , Arjan Fransse, Roderiek Gakeer, Arne Pladdet, Dani Dubbelaar, Gerben Nicolasen, Yordin de Hamer, Pieter de Vos , Nino de Jonge en Jerzi Traas.
In het begin leek er geen vuiltje aan de lucht.
Nieuwdorp domineerde en drukte de fusie club ( Hoofdplaat/Biervliet Combinatie) in de verdediging.
Achterin zat het pot dicht en in de 10e minuut werd het 1-0 door Yordin de Hamer die met de punt van de voet net iets eerder bij de bal was dan de HBC keeper.

Het leek een makkie te worden; maar dat bleek een vergissing.
Slordig balverlies leverde in de 23e en 30e minuut even zo vele HBC  doelpunten op. De 1-1 was van Reinier Thomas; de 1-2 van Stan Dieleman.

Nieuwdorp herpakte zich en vooral na de rust kwamen er kansen maar die werden (  vooralsnog) allemaal om zeep geholpen door keeper Mat van Walle van HBC.

Tekenend was dat keeper Senna Litooy in de hele 2e helft slechts 2x echt op moest treden. Beide keren deed hij dat voortreffelijk.

In het laatste kwartier ( nadat plan B t/m Y mislukte) toverde coach Tom Koelen plan Z uit zijn hoed.
Arjan werd naar voren gestuurd en dat bleek een goede zet.
Na een prima loop actie schoof hij de bal bekwaam rechts van de keeper in het doel.

Wissels na rust:
Kevin Wiskerke, Jesse van Belzen, Rik de Vos.